Car inspired nail art: 2F2F

2F2F.. Wat bedoelt ze daar nu weer mee? Mijn car inspired nail art van vandaag is niet zomaar gebaseerd op een willekeurige auto. Het is namelijk geïnspireerd door een bijzondere auto uit een film. Weet jij al waar ik het over heb? Kijk snel verder!

2F2F staat voor 2 Fast 2 Furious, één van mijn favoriete films. Daar horen natuurlijk auto’s bij, en wat voor auto’s! Vandaag zie je de looks van de Nissan Skyline GT-R R34 van niemand minder dan Brian O’Connor (aka Paul Walker) terug op mijn nagels.

Een Skyline is op zichzelf al prachtig, maar moeilijk om in een nail art te verwerken. De Skyline uit 2 Fast 2 Furious valt allereerst op door zijn blauwe striping. Bijzonder hieraan is dat de striping van licht- naar donkerblauw loopt. Deze Nissan had gewoon al een ombre effect before it was cool! Op de zijkant van de auto zit een sticker die hetzelfde effect van licht- naar donkerblauw laat zien. De Skyline heeft een zilvergrijze lak en een felblauwe spoiler. Now on to the nails!

Om te beginnen wilde ik mijn nagels zilvergrijs lakken. Ik heb een aantal zilveren lakken met glitters erin, maar dat vond ik een beetje te girly voor deze nail art. Ik vond uiteindelijk iets wat leek op zilvergrijs. Helaas was het lakje al vrij stroperig geworden en droogt het op in lelijke strepen. Na het lakken van mijn nagels ging dit lakje dan ook rechtstreeks de prullenbak in. Mijn pink is donkerblauw, dit heb ik gedaan om de blauwe kleur van de spoiler te representeren. Mijn ringvinger is zwart/donkergrijs, omdat ik hier een logo op wil lakken.

IMG_3043

Vervolgens ging ik werken aan mijn middelvinger. Ik wilde hierop de striping namaken. De striping op de Nissan Skyline heeft een soort ombre effect, het loopt van licht naar donker. Dit effect heb ik ook overgenomen op mijn nagel! Op mijn duim heb ik de sticker van de zijkant van de Skyline nagemaakt, ook weer met het ombre effect!

Zoals ik al zei hield ik mijn ringvinger vrij voor een logo. Ik koos voor het GT-R logo, dat ook te zien is op de neus van de 2 Fast 2 Furious Nissan Skyline. Oef, dit was nogal een gepruts! Ik ben niet erg tevreden met de rode R, dus ik moet maar meer gaan oefenen wat betreft logo’s! 😉

Ik vond de nail art toen nog wat kaal. Daarom heb ik ervoor gekozen om ‘2F2F’ op mijn ringvinger te lakken, als extra verwijzing naar de film. Hm.. Dat had ik achteraf beter niet kunnen doen. Ik vind het nu een iets te drukke bedoeling. Misschien had ik ‘2F2F’ anders beter in het blauw kunnen lakken, nu vind ik het te opvallend. Jammer!


Ik ben gek op de Fast & Furious films en kan ze eigenlijk niet vaak genoeg zien. Daarom staat hieronder nog even de trailer van 2 Fast 2 Furious uit 2003, inclusief de mooie Skyline waarop mijn nail art is gebaseerd. In de film zitten trouwens nog veel meer gave auto’s, misschien iets voor toekomstige car inspired nail arts!

Wat ik trouwens best knap vond is dat mijn vriend de auto wist te noemen na het zien van enkel mijn middelvinger met de nagemaakte striping! 2 Much Fast & Furious for you! 😉

Ik heb wel eens nettere nail arts van mijzelf gezien, maar de ombre effecten vind ik tof geworden! Wat vind jij ervan?
Suggesties voor een volgende car inspired nail art zijn van harte welkom!

10 gedachtes over “Car inspired nail art: 2F2F

  1. Heel leuk gedaan! Grappig dat je vriend het meteen herkende 😉 Goede match zijn jullie dan 😀

  2. Pingback: Jaudith | Car inspired nail art: 2F2F Honda S2000

  3. Pingback: Jaudith | Swatch: Essence 142 Grey-t to be here

  4. do you have an nail inspiration for furious 7??

  5. Echt leuk gedaan.
    Mijn zoon is de trotse bezitter van de raplica auto waar jij je nagel inspiratie vandaan hebt.
    Ik ben zelf ook nagelstyliste dus ga ze zeker ook nog is proberen. Gr sil

Plaats een reactie