Inspired By A Band: Racoon

Op Instagram liet ik al een kleine sneak peek van deze nail art zien. Daar zag je alvast een goudvis. Nu kan ik mij voorstellen dat de link met Racoon dan nog een beetje vaag is, maar vandaag laat ik je zien waar dat vandaan komt!
IMG_0344Racoon is zonder twijfel mijn favoriete Nederlandse band. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ik al alle albums mee kan blèren. Ik weet wel dat ik ze al een aantal jaren achter elkaar minimaal eens per jaar zie. Alleen in 2014 heb ik ze nog niet gezien, opschieten dus! 😉 Ik laat je per nagel zien wat ik heb gemaakt en natuurlijk ook wat dit te maken heeft met Racoon. Oh en ik kon niet anders dan er wat liedjes van Racoon bijplaatsen!
IMG_0216
Als basis gebruik ik twee lagen van W7 62 Sheer Blue. De rest van de nail art heb ik gemaakt met acrylverf.
duimLaat ik beginnen met mijn duim. Hierop zie je een radio zoals op de achterkant van het album ‘Here We Go, Stereo’. Dit is een album uit 2001 en misschien vind ik dit nog wel lekkerder klinken dan ‘nieuwere’ muziek van Racoon, in elk geval minstens zo lekker!

wijsvingerOp mijn wijsvinger staat de man met de gitaar die te zien is op de cover van het album ‘Before You Leave’ uit 2008. Mijn mannetje heeft zijn gitaar alleen net even wat lager hangen 😉 .
Tijd voor een liedje tussen het lezen door? Probeer Feel Like Flying eens!


middelvingerDeze goudvis, die al te zien was op Instagram, komt van de single ‘Freedom’. Om de bubbels rondom de vis te maken heb ik een nieuwe techniek gebruikt.
bubbelsIk meng een beetje blauwe acrylverf met heel veel water. Vervolgens plaats ik met een dottingtool een dikke druppel hiervan op mijn nagel. Dit laat ik ongeveer een halve minuut drogen. Daarna dip ik voorzichtig met een wattenstaafje het water weer van mijn nagel af. Het gedeelte dat al opgedroogd is blijft dan achter en dat is net een bubbel!
ringvingerErgens in een doos ligt een shirt van Racoon. Vrouwelijke bandshirts zitten bij niet lekker. Zo ook deze van Racoon. Net wat aan de korte kant en met een krappe hals. Gekocht, maar zelden aangehad. Op één van de mouwen van het shirt stond bovenstaand logo van Racoon. Volgens mij gebruiken ze hem inmiddels niet meer, maar wat mij betreft is deze R onlosmakelijk aan Racoon verbonden!
pinkOm ook een raccoon in deze nail art te verwerken maakte ik van mijn pink een wasbeerstaartje!
Voordat ik je het totale plaatje laat zien, wil ik je nog een nummer laten horen. Dan heb je meteen mijn twee favoriete nummers van Racoon gehoord (denk ik..). Close Your Eyes is voor mij altijd een gegarandeerd kippenvelmomentje als ik Racoon live zie! Love it!

En dan nu het totaalplaatje! Wat is jouw favoriete band/artiest?IMG_0347
IMG_0340

14 gedachtes over “Inspired By A Band: Racoon

  1. Zo knap gedaan! Vooral die goudvis met bubbels is erg mooi.

  2. Jemig, hier heb je goed over nagedacht! Wat enorm knap gedaan zeg, wauw! Petje af 😀

  3. Wat een kunstwerk! Freehand gaat je perfect af!

  4. Wow, wat heb je dit mooi gedaan! Die vis is echt heel mooi geworden! Je zou dit eens naar ze moeten mailen ofzo, super gaaf!

  5. Wow echt heel mooi gemaakt. Volgens mij kun je heel goed tekenen op papier. Dat moet wel als je zo kunt tekenen op je nagels 🙂

  6. Wauw echt weer geweldig gedaan. Ik vind het zo knap altijd 🙂

  7. Waauw! Ik ben echt mega Racoon fan vanaf het begin! Hoe heb je die tekeningen er zo mooi opgekregen? Ik vind die ‘R’ het mooiste!

  8. Wauw super mooi! Echt knap dat je dat zo kan!

Geef een reactie

