Swatch: Catrice 05 Earnie & Birdy

Voor mijn Subaru Impreza nail art van laatst had ik een gele nagellak nodig. Ik ging zoeken in mijn stash en vond alleen fluorgele en pastelgele lak, dit pastte niet bepaald bij de Impreza nail art. Daarom ging ik naar het Kruidvat op zoek naar een passende gele lak. Ik kwam uit bij Catrice 05 Earnie & Birdy. Is dit een goede gele lak?

IMG_3086

Ik ben eigenlijk altijd erg tevreden over Catrice nagellak. Een enkele keer tref ik een lakje die om wat voor reden dan ook minder is. Dit legt de lat voor dit lakje natuurlijk ook vrij hoog! Catrice is ontzettend goed in leuke namen bedenken en ook deze keer is ze dat weer gelukt. Earnie & Birdy is van een afstand een ‘gewone’ gele lak. Als je de lak van dichterbij bekijkt zie je hele bijzondere gouden en blauwe shimmers, cool!

Earnie & Birdy lakt prima dankzij het fijne borsteltje van Catrice.
Er is alleen één groot nadeel, de dekking! Op onderstaande foto’s draag ik maar liefst vier lagen nagellak! I kid you not! Pas na deze vierde laag zijn mijn witte tips niet meer door de lak heen te zien. Dit vind ik toch echt een flinke tegenvaller. Op het lakje staat netjes ‘apply 2 x’, maar vier keer vind ik wel erg veel.
De droogtijd van de lak is prima en uiteindelijk, na vier lagen, vind ik het een erg mooi geel lakje. In vervolg begin ik met een witte laag als ik dit lakje wil dragen, dan zijn twee lagen nagellak hopelijk wel genoeg.

Earnie & Birdy is een mooi knalgeel lakje met een matige dekking. Met kortere nagels is de dekking niet zo’n probleem, het waren namelijk mijn witte tips die door de lak heen bleven schijnen. Persoonlijk vind ik het niet mooi als mijn tips nog te zien zijn, dus vandaar vier lagen lak! Ik vind het lakje wel ideaal voor nail arts, over een andere lak heen dekt hij namelijk wel in twee lagen. Dit kun je zien bij mijn Subaru Impreza nail art.

Catrice Earnie & Birdy is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister voor € 2,99.
Wat is jouw favoriete gele nagellak?

8 gedachtes over “Swatch: Catrice 05 Earnie & Birdy

  1. Mooie kleur en leuke naam maar oef, vier lagen! Dat is wel een beetje een tegenvaller.
    Ik heb zelf onlangs Nubar – Lemon besteld maar nog niet uitgeprobeerd. Ik hoop dat die niet ook zoveel lagen nodig heeft om dekkend te zijn,

  2. Pingback: Jaudith | Luipaard nagels: stap voor stap

  3. Wat balen van de 4 lagen zeg, daar heb ik toch het geduld niet voor. Maar de kleur is top!

  4. Pingback: Jaudith | You’re my butterfly nail art

  5. Pingback: Jaudith | Opel ADAM Nail Art

Geef een reactie

