Review: Matte & Gloss set van de Action

Na het proberen van de Velvet set van So Me vond ik het toch jammer dat ik de andere variant niet mee had genomen. Dus ging ik opnieuw naar de Action om ook het andere setje mee te nemen. Deze set bestaat uit een matte lak en een mini glossy topcoat.
IMG_9296Dit setje was bij mijn Action ook verkrijgbaar in donkerblauw en rood, zo uit mijn hoofd. In eerste instantie twijfelde ik of ik hem wel moest kopen. Toen ik werd herinnerd aan matzwarte nagels met glossy stipjes.. tja, toen wilde ik hem toch wel graag hebben!

De zwarte lak is mat en heeft een inhoud van 9 ml. Het kleine glossy lakje bevat 4,5 ml. De zwarte lak is enorm dik en daardoor lakt hij vrij moeilijk. Op de eerste foto hieronder zie je de lak met één laag, mijn nagels schijnen er op sommige stukken nog door. Op de rechter foto zie je twee lagen. Dekt in elk geval goed! Wel droogt hij wat streperig op.

Vanwege de dikte van de lak vond ik het moeilijk om netjes te lakken. Een kleine clean up rondom mijn nagelriemen was dus wel even nodig voordat ik verder ging.
IMG_9303Om maar wat te proberen met de glossy lak begon ik met mijn duim. Met een veeg van de glossy lak over mijn tips had ik een bijzondere french manicure te pakken! En ach, wat stipjes erbij om te proberen.
IMG_9307
Op de rest van mijn nagels ben ik lekker met een dottingtool gaan stippen. Dat geeft een leuk effect! Het valt dan ook niet meer zo op dat de matte lak ietwat streperig is.
IMG_9311Met dit setje kun je natuurlijk eindeloos variëren, bijvoorbeeld met deze stipjes, een french manicure, streepjes, de helft van je nagels glanzend, bedenk het maar!
IMG_9323Het setje kost €1,09 en is verkrijgbaar bij Action. Helaas had ik wel meteen na een dag een chip. Een topcoat erover gaat nogal moeilijk, want dan is het effect helaas weg. Wat vind jij van dit setje?
IMG_9321

9 gedachtes over “Review: Matte & Gloss set van de Action

  1. Het idee vind onwijs leuk. Vind het toch knap dat je het er nog zo netjes op hebt gekregen. Ik zou zelf nu deze set laten staan.

  2. Wat een leuk effect, die stipjes zijn erg leuk!

  3. Ik vind het matte nagellak heel apart en leuk.

  4. Ik vind het er goed uitzien en zeker voor dat geld! Leuk setje!

  5. Ik vind die matte kleur heel vet, alleen zwart is niet mijn ding!

  6. Leuk setje, ik vind de combinatie mat en glazend heel leuk 🙂

Geef een reactie

