Review: Velvet Effect set van de Action

Als ik bij de Action kom spiek ik altijd even bij de nagellak spulletjes. Deze keer zag ik iets liggen wat volgens mij nieuw is! Een velvet effect setje van het merk So Me!
IMG_9265

Ik heb nog nooit eerder velvet/flock/fluweel poeder geprobeerd, dus ik was erg benieuwd! De paarse variant sprak mij het meest aan. Bij mijn Action lag ook een witte variant, maar er zullen er vast meer zijn.

IMG_9261

De achterkant van de verpakking biedt informatie over het gebruik van de velvet poeder. Eigenlijk spreekt het redelijk voor zich. Lak je nagels en als ze nog nat zijn strooi je royaal de ‘Crushed Velvet’ over je nagel(s) heen.
IMG_9267In het setje zit een lak, een potje crushed velvet en een borsteltje om naderhand de velvet van je nagel(s) af te vegen. De nagellak heeft geen naam. Hij dekte bij mij in twee lagen. Toen de tweede laag nog nat was ben ik de velvet gaan strooien.

De kleur van de nagellak vind ik erg mooi. Minder aan de lak vind ik het kwastje, dat niet echt lekker lakt. Het duurt ook erg lang voordat de nagellak droog is.

Toen de tweede laag erop zat ben ik velvet poeder gaan strooien. Ik wachtte even, en ging toen met het kwastje langs mijn nagel. Oh, dat was niet handig! De velvet lag er meteen af. Poging twee: weer flink strooien met het poeder. En toen heb ik een paar minuten gewacht totdat de nagellak enigszins gedroogd was. Ook heb ik de poeder af en toe aangedrukt tussendoor. Daarna weer met het kwastje eroverheen en dat ging een stuk beter!

Het resultaat!
IMG_9283Ik was erg benieuwd hoe de houdbaarheid zou zijn! Nou het gaat ongeveer een dag mee. Het velvet poeder overleeft een paar keer je handen wassen, maar na een tijdje verlies je toch wat velvet. Voor een dagje is het wel erg leuk!

IMG_9291

De nagellak die erbij zit vind ik wat minder vanwege de lange droogtijd. Het setje van So Me is verkrijgbaar bij Action voor €1,09. Ook lagen er soortgelijke setjes maar dan met een matte lak in kleur en een mini glans topcoat. Zou je hier ook een review van willen zien? Laat het dan even weten!
IMG_9288

15 gedachtes over “Review: Velvet Effect set van de Action

  1. Ik vind het er wel erg leuk uitzien, en zeker voor die prijs! Jammer van het paarse lakje maar je kan natuurlijk zelf ook met andere lakken combineren 🙂

  2. Erg leuk setje! Velvet poeder is inderdaad voor een dag wel leuk. 🙂
    Ik ben ook wel benieuwd naar dat andere setje.

  3. O wauw! Dit vind ik echt super leuk zeg. Ook een fijn prijsje!

  4. Het effect is leuk, maar ik vind de kleur niet zo super.

  5. Ik vind de action product reviews echt fijn. Dit lakje ziet er prima uit zeker voor dat geld! Effect is grappig!

  6. Leuk dat ze dat nu ook bij de action hebben! Het effect ziet er leuk uit!

  7. Best leuk! Jammer dat het maar een dag mee gaat. Vond je niet overal van dat Velvet?

  8. Vind het wel leuk, heb het zelf nog nooit geprobeerd 🙂

  9. Pingback: Jaudith | Review: Matte & Gloss set van de Action

  10. Oh dit zoek ik al lang, zo’n leuke kleur ook 🙂 Helaas nog niet gezien hier in de action 😦

Geef een reactie

