Diep in de Zee Nail Art

Een briljant idee voor een nail art kan mij opeens te binnen schieten. Maar soms kan ik ook uren of dagen nadenken over een nail art. De laatste tijd had ik weinig spannende nail art ideeën. Tot ik aan het lakken was met een nieuw pareltje uit mijn collectie, een Mercedes lak. De naam van de lak is South Seas Blue. En daar was het idee: under the sea oftewel diep in de zee!

IMG_9139

Over het mooie Mercedes lakje waarmee deze nail art begon komt nog een review online!
IMG_8934 - kopie

Om South Seas Blue nog iets opvallender te maken heb ik een blauwe glitterlak van Pink Tease en Glitz Carlton van Catrice eroverheen gesponst.

Ik begon deze nail art met een schildpad op mijn duim. Ik begon met een lichtgroen lijfje, vervolgens een donkergroen schild met daarop bruine vlakken. Met een dottingtool maakte ik twee zwarte oogjes en om hem iets liever te laten kijken maakte ik daar nog twee witte stipjes in. Rondom het schildpadje heb ik nog een paar witte stippen gezet, die luchtbelletjes voor moeten stellen. Deze luchtbelletjes heb ik bij al mijn nagels terug laten komen.

Op mijn wijsvinger maakte ik de gewone wimpelvis (ssst, ik heb gewoon ‘tropische vis’ gegoogled). Ik begon met een achtergrond van lichtroze koraal. Vervolgens maakt ik de witte vis die ik zwarte strepen, een gele staart en vin gaf. Heel pietepeuterig maakte ik ook een oogje en een mondje.

Mijn middelvinger versierde ik eerst met wat groene slierten. Daarna maakte ik een geel zeepaardje met wat oranje accenten. Ik vind zeepaardjes altijd zo bijzonder, maar als je veel afbeeldingen bekijkt zijn ze eigenlijk gewoon een beetje eng.

IMG_9126Eigenlijk werd het nu best een drukke bedoeling op mijn nagels. Op mijn ringvinger maakte ik een soort oranje koraal waar ik eigenlijk nog visjes bij wilde maken. Dat werd me toch echt iets te druk, dus ik liet het lekker zo!

Mijn pink kreeg een zeester. Achteraf gezien lijkt die wel veel op de techniek van de ringvinger dus had ik beter het zeepaardje op mijn ringvinger kunnen doen of het zeesterretje ergens anders.. Maar ach, achteraf.

Waan je je al een beetje diep in de zee? Hier komt het totaalplaatje!

IMG_9138

Ik hoop dat je het leuk vond om de nail art te zien! Nail art suggesties zijn altijd welkom! 🙂IMG_9135

19 gedachtes over “Diep in de Zee Nail Art

  1. Wauw echt heel erg mooi gedaan! Heel erg tof!

    xxx

  2. Wat gaaf zeg! Dit is gewoon kunst haha, ik zou het nooit kunnen maar het ziet er echt tof uit 🙂

  3. Dit is echt zo’n leuke nail art! Dat schildpadje, ooh echt schattig :p

  4. Wauw wat heb je dat gaaf gemaakt! Echt prachtig dat koraal is ook erg mooi geworden!

  5. Wauw, echt ontzettend gaaf en creatief! Zoiets zou ik zelf echt niet kunnen, wat een priegelwerkje!

  6. Dat zeepaardje ♡

    Mooi ook hoe je doe foto bewerkt hebt! Alsof je hand in de zee is 😉

  7. wauw! Dat schildpadje, zeepaard en vis, zo lief. Echt prachtig.

  8. Wauw! Wat een werk, en ontzettend leuk gedaan!

Geef een reactie

