Lijm als peel off base coat – werkt dat?

Ik heb het op internet een aantal keren voorbij zien komen. Knutsellijm gebruiken als base coat. Daarmee zou je vervelende glitterlakken er simpelweg af kunnen trekken/duwen. Tot nu toe gebruik ik altijd een watje met nagellakremover en aluminiumfolie om lastige glitterlakken te verwijderen. Het werkt, maar kost wel veel tijd. Tijd om te testen of lijm goed werkt als peel off base coat.
IMG_8340a

Essence heeft al eens peel off base coat verkocht, misschien verkopen ze die nog steeds wel. Daarover lees ik wisselende verhalen op het internet. OPI heeft inmiddels ook een peel off base coat, maar die kost €14,25. Dat vind ik een pittig prijsje.

In de kast had ik nog een hobby-/knutsellijm staan. Ik denk dat deze van de Action komt, maar andere winkels zoals Hema verkopen ook hobbylijm. Ook pakte ik een leeg flesje nagellak. Vervolgens ben ik het lege flesje gaan vullen met de hobbylijm.

Zo, dat ging goed. Nu nog het aanbrengen. Dat was een klein drama. Het dunne kwastje van de nagellak hielp daarbij ook niet echt, dus probeerde ik een losse kwast. Het aanbrengen ging erg ongelijkmatig. Of het was een veel te dunne laag, of juist veel te dik. Om een beetje goed te kunnen testen hoe dit werkt, heb ik op mijn ringvinger en pink een gewone base coat onder de lijm aangebracht. De andere vingers hebben geen base coat, behalve dan de lijm. Qua dikte heb ik ook geprobeerd te variëren, op mijn middelvinger bracht ik de lijm het dikst aan. Na zo’n 10/15 minuten was de lijm goed opgedroogd. Je ziet de lijm dan eigenlijk niet meer, zoals je kunt zien op de rechterfoto hieronder.

Mijn test nagellak is Rimmel 006 Moon Walking, die ik in de aanbieding meenam. Een mooie textuurlak met glitters.

Ik heb de nagellak een dag gedragen. Op mijn wijsvinger was een heel klein chipje te zien. Of dat ligt aan de basecoat is moeilijk te zeggen. Om de nagellak eraf te halen gebruikte ik een bokkenpootje.  

IMG_8369Ik begin bij mijn duim. De nagellak is eraf te krijgen, maar ik moet echt krabben. De nagellak komt er in hele kleine stukjes af en op een gegeven moment lukt het niet verder.. Mijn wijsvinger is hetzelfde verhaal.

Zoals ik al zei, zit op mijn pink en wijsvinger ook een gewone basecoat. Helaas maakt dit weinig uit, ook hier kost het veel moeite en krabben om de lak eraf te krijgen. Wél zit de andere basecoat er nog gewoon onder. En het tipje van mijn ringvinger had wel dat peel off effect.

Tot slot mijn middelvinger. Daar lukt het gewoon!

Bij mijn middelvinger kan ik de nagellak er echt af peelen! En toen zagen mijn nagels er zo uit..
IMG_8382De conclusie is dus dat het werkt. Alleen vind ik het wel matig werken, omdat je behoorlijk veel aan moet brengen. Dit duurt lang voordat het droog is en is lastig om aan te brengen. Als je te weinig aanbrengt, werkt het meteen niet goed. Wel moet ik zeggen dat de standaard manier van nagellak verwijderen (een watje met nagellakremover) een stuk makkelijker ging dankzij de onderlaag van lijm. Misschien ga ik toch die van OPI eens proberen.. Heb jij dit wel eens geprobeerd? Of een echte peel off base coat? Wat is jouw ervaring?

13 gedachtes over “Lijm als peel off base coat – werkt dat?

  1. Ach jee, dit is wel een marteling voor je arme nageltjes geweest! Hahaha. Ik zit er toch over te dubben om die OPI aan te schaffen, ik zou hem echt alleen gebruiken voor de glitterlakjes en dan is hij het zeker waard.

  2. Hmm, je nagels zien er ietwat beschadigd uit…Volgens mij kunnen die nu wel een oppepper gebruiken 😉 Al is het misschien wel een handig alternatief.

  3. Nog nooit zelf geprobeerd maar inderdaad gehoord dat het zou werken, niet zo geweldig dus, als mijn portemonnee het toe laat ga ik zeker die van OPI halen en proberen.

  4. Heel handig artikel! Jammer dat je nagels wat beschadigen daardoor. Ik heb zelf nog nooit een peel off base-coat gebruikt. Ik ga ook maar is kijken naar zo’n peel off basecoat. Die van OPI is inderdaad wat prijzig hmm

  5. Wist niet eens dat je lijm daarvoor kon gebruiken! Weer wat geleerd 😉

  6. Ik vind base coat van de essence gel nails at home super fijn!

  7. Wat leuk dat je dit hebt gedaan! Was erg nieuwsgierig naar het resultaat. Leuk!

  8. Hier was ik al heel nieuwsgierig naar. Handig om te weten!

  9. Het lijkt me toch best handig en goedkoop. Maar scheuren je nagels er niet van? :/

Geef een reactie

