Derde generatie Audi TT

Ik ben wat aan de late kant, maar ik heb hem zeker niet gemist! Audi toonde een paar dagen geleden de nieuwe TT aan de wereld. Kijk mee naar de mooie plaatjes en ik vertel je uiteraard wat ik van hem vind!

Foto: Audi

Foto: Audi

Eerst even terug in de tijd. De eerste TT heeft een lekker opvallend uiterlijk. Het is een zeer herkenbare auto die volgens mij het straatbeeld toch een beetje leuker maakt(e).

Foto: Audi

Foto: Audi

De tweede generatie TT, daarvan ben ik pas echt onder de indruk. Wat een verschil ook met die eerste generatie! Een prachtig vormgegeven auto waar veel jongens en meisjes van dromen. De TT heeft wel altijd het imago van kappersauto en daar komt hij maar moeilijk vanaf. Ik vind het niet zo’n probleem hoor, dan word ik wel gewoon kapper!

04-EXT_020_5

Foto: Audi

Over naar de nieuwe TT! Op het eerste gezicht dacht ik: tja.. hm.. Ik had ingrijpendere veranderingen verwacht aan het uiterlijk van de wagen. Dat is ook het typische commentaar dat ik veel lees/hoor over Audi; ze zien er allemaal hetzelfde uit, TT lijkt te veel op de tweede generatie etc. Best begrijpelijk. Toch blijf ik het knap vinden dat ze van zoiets moois iets nóg mooiers weten te maken! Chapeau!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Ik ben snel om. Misschien omdat ik sowieso al een lichte (lees: extreme) voorkeur heb voor vier ringen op een auto, maar ik denk toch vooral vanwege de neus. Zijn stoere grille en prachtige koplampen (ik kan verliefd worden op koplampen) laten mijn autohartje wel even wat sneller kloppen. De innovatieve Matrix LED-verlichting die eerder bij de vernieuwde A8 te zien was, is ook leverbaar op de nieuwe TT. Kijk ook even naar dat TFT-scherm van 12,3 inch, cool! Staat TT niet voor Technisch Top?   

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Mijn hemel wat een prachtig interieur. Het is duidelijk, ik blijf diehard Audifiel. Bekijk hieronder nog even een heerlijk filmpje over de TT. In het Duits, want zo hoort dat natuurlijk 😉 ! Wat vind jij van de nieuwe TT?

Foto’s: Audi

4 gedachtes over “Derde generatie Audi TT

  1. Kwijl…. Das nou leuk he n vrouw met ballen, de ene dag kom je met n girly lak en vandaag de nieuwe TT. De oude vond ik al prachtig en ook hoer zg ik geen nee tegen, mn bankrekening helaas wel.

  2. Juist een leuke combinatie! En de nagellak is uitgevonden vanwege de autolak. Eigenlijk zit je precies bij de bron.

Geef een reactie

