Nagellak markeren

Je bent net op zoek naar dat ene kleurtje in je nagellak collectie. Zeker als je collectie wat aan de grote kant is ben je veel tijd kwijt aan zoeken. Tenzij je de nagellak markeert natuurlijk!
IMG_6476

Misschien gebruik je deze of een andere techniek al om je nagellak te markeren, maar het leek me toch leuk om eens te laten zien hoe ik dit doe. Er stonden alweer een aantal lakjes klaar om gemarkeerd te worden, dus ik ging aan de slag!

Sommige merken, zoals Essence, hebben al dopjes in kleur. Ideaal en makkelijk terug te vinden! Maar zoals je ook op de bovenstaande foto ziet, zijn er ook veel merken die zwarte dopjes gebruiken.
IMG_6462Wat heb je nodig? Wattenstaafjes! That’s all! Je kunt ook een grote dottingtool gebruiken in plaats van een wattenstaafje.
IMG_6464Je brengt wat van de nagellak die je wilt markeren aan op het wattenstaafje.


Vervolgens dip je met je gelakte wattenstaafje op de dop van de nagellak. En hij is gemarkeerd! Ik heb mijn nagellak allemaal in lades staan (binnenkort verhuizen ze naar een Helmer kastje), en zo kan ik heel snel de kleurtjes vinden die ik zoek!
IMG_6484Hoe markeer jij je nagellak?
handtekening

14 gedachtes over “Nagellak markeren

  1. Handig!!! Moet ik ook eens doen met al die nagellakjes! Liefs inspiiredbylife

  2. Dat doe ik ook bij mijn catrice lakjes want die staan in een lade, maar de rest staat in mijn nagellak rek

  3. Handig! Ik had voordat ik nagellakrekken had, alles op zijn kop staan in mijn ladekasten. (Behalve KOH, Trind en dat soort lakken, haha) Nu met mijn nagellakrekken heb ik gelukkig geen gezoek meer tussen alle zwarte doppen

  4. Hoe slim! Waarom heb ik dat zelf nooit bedacht.

  5. Wat handig! Ik markeer ze zelf in een boek. Dat heb ik op kleur staan met ruimte voor meer kleuren en dan de kleur namen erbij.

  6. Hele handige tip! vind het er altijd leuk uit zien, maar die van mij liggen toch dus dan heeft het niet veel nut

  7. Handig! Zelf maak ik een uitgetypte lijst met alle nagellak, die ik maak aan de hand van nagelwielen. Dan pak ik mijn nagelwielen, kies ik een kleur, pak ik de lijst erbij en kan ik zien welke nagellak het is en waar ‘ie staat.

  8. Zelf staan die van mij in nagellakrekken, maar toen ik ze nog in een kast had staan labelde ik ze ook zo!

Geef een reactie

