Wat weet mijn vriend van nagellak & nail art?

Zou een man die een relatie heeft met een nagellakverslaafde meer weten van nagellak dan andere mannen? Daar was ik nou erg benieuwd naar. Ik heb mijn vriend getest op zijn nagellak én nail art kennis.

nagellak en nail art

Ik denk altijd dat mijn vriend vrij veel van nagellak af weet. Ik praat er immers vrij regelmatig over en hij ziet mij vaak in de weer met nagellak. Ik begon met het vragen naar een aantal nagellakgerelateerde termen. De J staat voor wat ik vroeg en welke hints ik gaf. De R staat voor de antwoorden van mijn vriend, Ruben.

We beginnen met een aantal nagellak en nail art termen.

J: Wat is een swatch?
R: Een horloge.
J: Nee, het gaat hier over nagellak.
– Ruben denkt erg lang na –
J: Ik gebruik het regelmatig als titel voor een blogpost.
R: Ik weet het echt niet.
Helaas, een swatch kent Ruben niet. Bij een swatch laat je het product op je nagels/huid zien. Je kunt swatches hebben van nagellak maar bijvoorbeeld ook van oogschaduw. Op naar de volgende vraag! 

J: Wat is een nagellakstash?
R: De voorraad die je hebt, de hoeveelheid nagellakjes.
Helemaal goed! Deze was vrij makkelijk, omdat Ruben het woord ‘ stash’  kent.

J: Wat is chippen?
R: Net zoiets als dippen. Je dipt je nagellak ergens in, dan dip je een stokje ergens in en smeer je het aan je nagellak. (Haha! Ik denk dat hij zoiets als water marble bedoelt, dat kent hij wel!)
J: Tijd voor een hint. Nagellak kan chippen.
R: Oh, dan gok ik breken.
Na de hint zit Ruben goed! Chippen houdt in dat er kleine stukjes van je nagellak af knappen.

J: Waar staat NOTD voor?
R: Nagels onder the douche. Nail obligation? Nee, dat moet je niet opschrijven!
J: De N staat voor nail of nails, het is Engels.
Ruben denkt lang na, maar komt er niet op. Ik help een beetje.
J: Nails of the..
R: DAY!!

Nu is het tijd om dingen te raden. Als eerste dit:
water decals

J: Wat zijn dit?
R: Plakplaatjes, zodat je nail arts kunt maken.
J: Hoe werkt het?
R: Je plakt het er eerst op en trekt het er later weer af. Je kleurt eerst je nagels, plakt het erop, schildert er overheen en dan is het klaar.
J: Tja.. Bijna. Het zijn water decals.
Ruben herkent de naam water decals nu toch wel..

Tijd om de volgende nageldingetjes te raden!
fimo
J: Wat zijn dit?
R: Emoticons.
J: Ja, maar je hebt ze in allerlei vormen.
R: Oh dan zijn het ook water tercals of mercals of hoe heette dat?
J: Hier heb je geen water voor nodig, dit heet fimo.
Fimo schijfjes zijn niet heel erg bekend en ik gebruik ze niet zo vaak. Niet zo vreemd dat Ruben ze niet kent!

Dan het volgende:
striping tape
J: Wat is dit?
R: Oh ja dat is decoratietape. Nee.. Het is huppeldepup tape.. Het is in ieder geval iets met tape.
J: Denk aan auto’s.
R: Striping tape!

En een sponsje:
sponsJ: Waar gebruik ik dit voor?
R: Om special effects te maken.
J: Wat voor special effects?
R: Voor een sponsachtige stijl. Je krijgt er textuur mee op je nagels.
Haha leuk bedacht, maar een spons gebruik ik om kleurverloop te maken. Ombre of gradient nagels bijvoorbeeld.

J: Tot slot, vond je het zwaar?
R: Ja, ik ken er geen flikker van.

handtekening

9 gedachtes over “Wat weet mijn vriend van nagellak & nail art?

  1. Hahahaha géweldig! Hulde aan Ruben 😀
    Geweldig bedacht zeg, moet ik ook eens proberen als ik het voor elkaar krijg 😉

  2. Haha zo leuk om te lezen, die laatste zin doet het hem ook echt. 😉

  3. haha ontzettend leuk om te lezen mannen kunnen heerlijke droge antwoorden geven,
    liefs

  4. Hahaha, echt geniaal dit! Volgens mij zitten hier ook antwoorden bij die mijn vriend ook best zou kunnen hebben gegeven.

Geef een reactie

