NOTD: Kerst Nail Art #1

Het kerstgevoel is bij mij nog ver te zoeken en dat terwijl kerst volgende week al is! Buiten is nog geen wit laagje te zien en ons huis straalt weinig kerstigs uit (een kerstboom met een kitten is geen goed idee). Misschien dat het maken van een nail art mij wat meer in een ‘christmas mood’ krijgt!
kerst nail art

Ik heb heel wat lakken gebruikt voor deze nail art. Van links naar rechts volgens de derde afbeelding hierboven:
Essence 162 Dare it Nude
Essence 114 Fame Fatal
– Hema 809 Wit
– Catrice 740 King of Greens
Coral 504 Nevada
Rimmel 002 Ruby Crush

IMG_5465

Ik begon met Dare it Nude van Essence op mijn duim, wijs- en middelvinger. De rode Fame Fatal van Essence is te zien op mijn ringvinger en mijn pink is bedekt met 809 van Hema. Bijzonder begin? Klopt, maar dit komt omdat ik in mijn hoofd al had wat op welke nagel moest komen.

duim

Ik begon met een kerstboom op mijn duim. Daarvoor heb ik Catrice King of Greens gebruikt. Vervolgens maakte ik wat gouden slingers met de Coral nagellak. Om het af te maken plaatste ik een aantal kleine stipjes (kerstballen) met Fame Fatal van Essence. Ik plakte een sterretje bovenaan de kerstboom, maar deze was op mijn nagel niet zo mooi geel als in de verpakking. Ik heb er een paar minuten naar gekeken en bedacht me dat ik het toch niet mooi vond. Dus het sterretje ging er weer af. Ik maakte daarna zelf met acrylverf een geel sterretje en klaar is de kerstboom!

wijsvingerOp mijn wijsvinger heb ik kerstlampjes gemaakt. Ik begon met het zwarte draad en voegde daar in verschillende kleuren de lampjes aan toe. Om ze het effect te geven alsof ze licht weerkaatsen heb ik in ieder lampje een klein wit stipje gezet.

middelvingerTijdens het maken van de sneeuwpop ben ik een beetje vergeten om foto’s te maken. Ik begon met het witte hoofd van de sneeuwpop. Vervolgens maakte ik met een dottingtool de ogen, neus en mond van de sneeuwpop. Daarna zette ik een zwarte streep, ter breedte van zijn hoofd, voor zijn hoed. Daarop maakte ik een kleiner zwart vlak als bovenkant van zijn hoed. Tot slot voegde ik een rode lijn toe in het hoedje en maakte ik een soort groen strikje met twee rode stipjes.
ringvingerRudolph the rednosed reindeer mocht niet ontbreken! Ik heb hier de Essence nude lak over de rode lak aangebracht om het hoofdje van het rendier te maken. Met een dottingtool maakte ik zijn ogen en met een striper zijn gewei. Om zijn rode neus extra op te laten vallen bracht ik hier Rimmel Ruby Crush over aan. Nu heeft Rudolph een glitterneus!
pinkMijn pink is een zuurstok geworden. De nagel heb ik met striping tape afgeplakt en vervolgens heb ik Fame Fatal van Essence gebruikt om de rode strepen te creëren. Op de laatste foto kun je zien dat de topcoat de rode kleur uitveegde, zo jammer!

Dat was hem alweer! Ik hoop dat je het leuk vond om mijn kerst nail art te zien! Weet jij al wat je met je nagels doet voor kerst?

handtekening

16 gedachtes over “NOTD: Kerst Nail Art #1

  1. Ah dat rendier 😀 Heel leuk gedaan zeg, wat een details!
    Super ook je uitleg met foto’s 🙂

  2. Oh, wat leuk weer! Alle nagels zijn zo gaaf geworden.

  3. superleuke nail-art.! ik vind het rendier en de sneeuwman erg leuk geworden ♥

  4. Wow echt superknap dat je dat kan! Ben zo’n ramp met nail art!

  5. heel leuk! Ik volg je op bloglovin! Volg je me terug? xx

Geef een reactie

