How to: water decals aanbrengen

Nagel stickers kom je regelmatig tegen, maar zijn verre van ideaal. Zonder topcoat blijven ze slecht zitten en met topcoat gaat de sticker krom trekken of krijg je bubbels in je lak. Water decals werken veel makkelijker en blijven met topcoat prachtig zitten! Vandaag laat ik je twee manieren zien om water decals aan te brengen.

how to

Ik begin met de manier waarop de meeste water decals aangebracht moeten worden. Bij deze manier dompel je de decal volledig onder water. Let’s begin!
mercedes
Als je hebt uitgekozen welke decal je wilt gebruiken, dan knip je deze uit. Over de decal zit een doorzichtige laag folie, deze verwijder je met je nagels of een pincet.

waterNu wil je de decal losweken van de witte laag papier. Dit doe je door de water decal een aantal seconden in een bakje water te houden. De decal komt dan los van het papier en glijdt er heel makkelijk af.

mercedes 2Je kunt ervoor kiezen om de decal met je nagels van het witte papier af te halen of met een pincet, zoals ik hierboven heb gedaan. Met het pincet plaats ik de decal op mijn nagel. Vervolgens dep ik de decal af met een keukenpapiertje om overtollig water weg te halen. Dat is het al! Hij zit! Aflakken met een topcoat en klaar ben je! Op naar de volgende manier.

IMG_5190

Bij een tienertijdschrift hebben ooit bovenstaande water decals gezeten. Eigenlijk zijn dit meer nageltatoeages, want deze werken precies zoals de plaktattoos voor op de huid zoals je die bijvoorbeeld in kauwgom vond vroeger.

knipknip

kittyJe begint op dezelfde manier, je knipt de afbeelding uit en haalt de doorzichtige folie eraf. Vanaf hier gaat het anders in zijn werk.

sponsIn plaats van de decal in een bakje water te houden, plaats je hier de decal (met papier) op de kop op je nagel. Vervolgens ga je het papier bevochtigen met bijvoorbeeld een sponsje. Als het papier goed nat is kun je het papier eraf schuiven en blijft het plaatje achter op je nagel!

Zoals ik al zei zul je de eerste manier het meest tegenkomen. Het ging bij mij niet meteen perfect, maar je krijgt het aanbrengen snel onder de knie. Ik vind water decals erg mooi omdat je niet ziet dat het een sticker is, het ligt niet op de nagel zoals een sticker. Een topcoat erover en klaar! Ik ben zeker van plan om er meer te halen, er zijn veel webshops met leuke water decals! Zo kun je bijvoorbeeld kijken bij Dashica Beauty Shop of Nailways.

Gebruik jij wel eens water decals?

handtekening

6 gedachtes over “How to: water decals aanbrengen

  1. Ik heb ook een aantal waterdecals, is erg handig en mooi want je voelt het niet zitten

  2. Ahw cute Kitty 😀
    Ik heb nog nooit waterdecals gebruikt omdat het altijd via webshops te bestellen is, en ik wil het altijd even in het echt zien en voelen weet je wel 😉

  3. Whut, zo handig zeg! Dit is ideaal voor als je niet zo goed bent met nailarten like me. :’) Ik vind de techniek ook top, maar ook de icoontjes. ^^

Geef een reactie

