Nail art: 50 Shades of Pink

Ik had zin om weer eens een french manicure te maken.. Uiteindelijk werd dit een french manicure met een behoorlijke twist en een overdosis roze!

50shades

IMG_5182

Ik heb drie verschillende tinten roze gebruikt bij deze nail art en daarnaast donkerroze rhinestones. Ik heb Revlon Grapefruit Fizz, Nailways Neon Pinkie (mini) en Essence 08 Ultimate Pink uit de oude Essence collectie gebruikt.

De Revlon lak gebruik ik vrijwel nooit. Zoals je op bovenstaande foto’s kunt zien is het een sheer lakje. De lak heeft een soort jelly substantie en droogt daardoor erg traag, niet bepaald ideaal. De lak is wel erg mooi, omdat hij een soort mini flakies bevat. Leuk aan de lak is ook dat hij lekker ruikt als hij opgedroogd is. Het zou naar grapefruit moeten ruiken, dat haal ik er niet uit maar lekker zoet ruikt het wel.

Om een french manicure te creëren heb ik van Essence de French Manicure Tip Guides (klik voor review) gebruikt. Voor de french manicure heb ik het mini neon roze lakje van Nailways gebruikt.
IMG_5096
Het resultaat op alle nagels is dan al erg leuk en je zou het dus ook prima hierbij kunnen laten!


Met plakband en de Essence 08  Ultimate Pink heb ik vervolgens een schuine streep gemaakt. Dit heb ik ook weer bij alle nagels herhaald. Plak plakband altijd eerst even op je hand, de plakband plakt daarna iets minder en trekt dan niet meer zo snel je basislaag nagellak mee.

Ook dat geeft (vind ik) weer een erg tof resultaat!! Wil je de nail art redelijk rustig houden, dan kun je het mooi hierbij laten! Een french manicure met een kleine, abstracte twist.

IMG_5185

Ik ben zelf nog een stapje verder gegaan en ik heb aan iedere nagel drie donkerroze rhinestones toegevoegd. Dit heb ik gedaan door mijn nagels eerst te lakken met de Essence gel-look topcoat, daar heb ik vervolgens met behulp van een dotting tool de rhinestones in gedrukt. Het is belangrijk dat je geen sneldrogende lak gebruikt, want dan heb je niet genoeg tijd om de rhinestones te plaatsen.

Lekker veel roze of niet? 😉
handtekening

16 gedachtes over “Nail art: 50 Shades of Pink

  1. Heel leuk en lekker speels! Ik ben gek op roze.

  2. Wat een leuke nail art! Ik vind de combi van de kleuren roze erg mooi 🙂

  3. Wauw een overload aan roze! 😀 Haha heel erg leuk 🙂

  4. Wauw! Echt supermooi! Ik heb me nooit bedacht om het met papiertjes te doen, zo ziet het er echt netjes uit!

    • Om de french manicure te maken bedoel je? Dat zijn stickertjes van Essence. Het leken me eerst een beetje onzin dingen, maar werkt toch erg handig! In de tekst staat wel een link naar mijn review 🙂

  5. Super uniek, helemaal met die felroze streep eroverheen. Sowieso zijn je tips op en top gelukt. 🙂 Maar de steentjes maken het helemaal af!

  6. Wat een ongelooflijk lange nagels heb je trouwens van jezelf. Strakke nail-art ook!

    Liefs,

    Maria

  7. Wat leuk gedaan! Ziet er behoorlijk ingewikkeld uit, maar als ik zie hoe je de nail-art hebt gemaakt krijg ik het idee dat ik dit ook zou moeten kunnen. Binnenkort eens uitproberen!

Geef een reactie

