Car inspired nail art: Herbie

Herbie the love bug!! Kelly kwam op het leuke idee om van Herbie een nail art te maken, en dat heb ik gedaan! Kijk je mee?
herbie1

Eerst even iets over Herbie. Herbie is een unieke Volkswagen Kever en hij speelt de hoofdrol in een aantal Disney films. Ik ken hem van ‘Herbie: Fully Loaded’ uit 2005, maar Herbie was voor het eerst te zien in 1969 in ‘The Love Bug’. Herbie valt op door zijn striping en het nummer 53, dat een aantal keer op de auto te zien is.

Bron foto’s: Herbiemania

Als basis gebruik ik Essence 162 Dare It Nude. Hoewel Herbie eigenlijk meer crèmekleurig (soms zelfs wit) is, vond ik deze kleur wel geschikt.

IMG_4750

 Ik begin met het laten zien van mijn duim. Ik maakte met acrylverf een zwarte cirkel en daar maakt ik vervolgens een witte cirkel in. Tot slot voegde ik het nummer 53 hieraan toe, net zoals bij Herbie!

Volgens mij zie je bij Herbie nooit een Volkswagen logo zitten, maar het is toch echt een Volkswagen. Ik vond het daarom wel zo leuk om het Volkswagen logo ook te gebruiken. Het logo maakte ik op mijn wijsvinger.

IMG_4848

De rood-wit-blauwe striping van de Kever kan natuurlijk niet ontbreken. Ik begon met de rode streep, deze maakte ik door gebruik te maken van plakband en rode nagellak. De witte streep heb ik daar vervolgens overheen aangebracht met acrylverf. Daarna maakte ik de blauwe streep, dit is de dikste streep van de drie (hoewel dit slecht te zien is op de foto). Om het helemaal af te maken kwam over de striping weer een rondje met nummer 53.

Ik vond mijn nagels nu nog een beetje kaal en ik besloot om ook de kentekenplaat van Herbie in de nail art te verwerken. Herbie’s kentekenplaat, OFP 857, staat voor Our First Production 8-57. Dit slaat op de maand (augustus 1957) dat de producer van The Love Bug en Disney voor het eerst samenwerkten. De kentekenplaat maakte ik op mijn pink. Er was te weinig plek om er ook nog California boven te zetten, dus ik heb het bij OFP 857 gelaten. Ik maakte dit met acrylverf, ik vind het altijd zo grappig om te zien hoe bobbelig dit eruit ziet voor het aanbrengen van een topcoat. Na het aanbrengen van de topcoat ziet het er allemaal even wat strakker uit.

Dat was mijn Herbie nail art!! Hieronder zie je de foto’s van het eindresultaat! Suggesties voor car inspired nail arts zijn altijd welkom! Wat vind jij van deze Herbie nail art?

handtekening

 

15 gedachtes over “Car inspired nail art: Herbie

  1. Oh my! Jouw pink is echt mega lang, wauw! 🙂
    En mooie basislaak haha!

  2. Ahh, hij is super leuk geworden! Lief ook dat je me gelinkt hebt. Deze ga ik zeker aan mijn broers laten zien. 🙂

  3. Hele leuke nailart! Ik zou het zelf niet kunnen.

  4. Wow crap, weer de kers op de taart hoor.. Gorgeous! ❤

  5. Wow wat tof dat je nailarts geïnspireerd door auto’s doet, heel mooi! Liefs

Geef een reactie

