Swatch: Essence 162 Dare It Nude

Een nieuw lakje in mijn collectie is Essence 162 Dare It Nude. Dit is mijn eerste nude lakje. Op de een of andere manier trekken nude kleuren mij niet zo. Ik ben benieuwd of deze lak van Essence mij overtuigd om meer nude lakken te kopen.

dare it nude
Zoals ik al zei heb ik altijd het gevoel gehad dat ik nude nagellak bij mijzelf niet mooi zou vinden. Toch had ik een nude lakje nodig voor een nail art die ik wilde doen, dus nam ik Dare It Nude van Essence mee. Als je de lak in het potje bekijkt zijn er hele fijne zilveren shimmers te zien, ik was erg benieuwd of dit op de nagel ook te zien zou zijn.

Het probleem van lichte kleuren nagellak is vaak de dekking. Ik kan er heel slecht tegen als een nagellak niet goed dekt. Meestal zoek ik daarom voordat ik een lakje koop even wat swatches op. Zo ook bij Essence Dare It Nude. Het brede kwastje van Essence vind ik erg fijn in gebruik en ook de substantie van de lak is prima.

IMG_4742

En ja hoor! Hij dekt lekkerrrr! Na één laag was de lak al grotendeels dekkend en een tweede laagje zorgde voor een perfecte dekking. De droogtijd van de nagellak is ook prima. Maar dan het resultaat. Tja, ik weet het niet zo. Het is dat ik een leuke nail art in gedachten heb met deze kleur, maar anders zou ik hem niet snel gebruiken. De lak komt wat grauw over in combinatie met mijn huidskleur. Misschien moet ik er gewoon even aan wennen! De kleine zilveren shimmers die ik in het potje zag, zie ik niet terug op mijn nagels.

Een prima kwaliteit nagellak, maar ik weet niet of ik deze lak veel vaker zal gebruiken. Het is toch niet helemaal mijn ding. Essence 162 Dare It Nude is verkrijgbaar bij Kruidvat voor €1,69.

IMG_4760

handtekening

13 gedachtes over “Swatch: Essence 162 Dare It Nude

  1. Het is een mooi net kleurtje, alhoewel hij wat grijzig overkomt.
    Wel ideaal als basislaag voor nailarts 😉

  2. Wat een mooi kleurtje, zeker voor de prijzen zijn de lakjes goed te doen.e

  3. Wauw wat zijn jouw nagels lang! Mooi kleurtje! x Jana

  4. Het is een prachtige kleur!

    P.s. ik volg je op Bloglovin’ ,volg je me terug? Thnx!

  5. Pingback: Jaudith | Car inspired nail art: Herbie

  6. wauw wat heb je een mooie nagels
    en wat een ontzettend chique kleur prachtig!

    een heel fijn weekend!

  7. Pingback: Jaudith | NOTD: Kerst Nail Art

  8. Pingback: Jaudith | Challenge Of The Month: Beach/Vakantie

  9. Pingback: Jaudith | NOTD: Kerst Nail Art #1

Geef een reactie

