Car inspired nail art: Mini

De nieuwe Mini is geboren! Mini plaagde ons al een tijdje met voorproefjes van de nieuwe Mini. Afgelopen maandag werd de nieuwe Mini voor het eerst onthuld. Zo’n nieuw model vraagt natuurlijk om een car inspired nail art!

IMG_4671

Ik vroeg laatst of jullie nog leuke ideeën hadden voor een car inspired nail art. Mirjam kwam toen met het idee van de Mini! Natuurlijk! Dit kwam helemaal mooi uit, omdat de nieuwe Mini er aan zat te komen. Inmiddels is de nieuwe Mini onthuld, kijk maar even mee!

Ik ben geen Mini fan, maar ook zeker geen hater. Het is een leuke auto, maar dat is het dan ook wel voor mij. Oude Mini’s vind ik wel erg leuk, die hebben echt een bepaalde schattigheidsfactor. Misschien vind ik deze Mini niet zo schattig, omdat hij helemaal niet meer zo mini is. De veranderingen bij de nieuwe Mini vind ik niet echt bijzonder, eerder jammer. Het zijn vooral de veranderingen qua uiterlijk waar ik niet blij van word, zoals de koplampen en zijn algehele snoetje. Qua interieur is de Mini er wel op vooruit gegaan, weg met die rare snelheidsmeter in het midden van je dashboard! Ik word wel een klein beetje misselijk van de hoeveelheid ronde vormen in het interieur.

aw3

Bron: Autoweek

Ik moet wel even zeggen dat ik het merk Mini bewonderenswaardig vind, ik denk dat er weinig andere automerken zijn die zo’n sterk merk hebben neergezet. Kijk bijvoorbeeld eens hieronder, een Mini trolley! Ik vind het geweldig! Kijk maar eens in de Mini shop wat ze allemaal wel niet hebben.

De Mini is echt een auto die iedereen kent en herkent. Zijn design valt op, maar zijn er genoeg elementen die ik kan verwerken in een nail art? Ik begon mijn Mini nail art met 114 Fame Fatal van Essence als basiskleur, hiervan zag je gister een swatch voorbij komen. Wat ik helemaal vind passen bij Mini’s is striping. Het mooiste vind ik dan ook een rode Mini met witte striping, en zo begon ik aan mijn nail art.
IMG_4663
Mijn wijs- en middelvinger werden voorzien van striping. Daarna begon ik aan mijn duim, waar het Mini logo op moest komen.

mini logo

IMG_4676

Ik begon met een simpel zilveren bolletje, waaraan ik twee vleugels maakte. Vervolgens maakt ik in het midden van dit bolletje een zwart bolletje, daarop maakte ik de letters ‘Mini’ in het wit. In de vleugels maakte ik drie donkergrijze strepen, zoals ook op het logo van Mini te zien is. Tot slot een topcoatje eroverheen en klaar is het logo!

unionjack

IMG_4722Ik wilde de Union Jack op mijn ringvinger. Dat was een ietwat ambitieus project. Ik begon met striping tape om vervolgens een deel van mijn nagels wit te maken met acrylverf. Toen ik de rode strepen erin wilde maken, bedacht ik mij dat ik beter nagellak had kunnen gebruiken. Ik durfde de striping tape namelijk niet over de witte verf te plakken, dit zou waarschijnlijk de witte verf er weer afhalen. Dan maar zonder tape, de rode strepen heb ik er dus maar zelf in geverfd.

Het conceptmodel van Mini had de vlag van het Verenigd Koninkrijk zelfs in het portier staan, zoals je hierboven ziet. Dat zou cool geweest zijn!
Vanwege alle ronde onderdelen in het interieur heb ik overwogen om op mijn pink witte en/of zwarte rondjes te maken, maar volgens mij was dat dan weer een beetje too much geweest. Dat was mijn Mini nail art! Op naar de volgende car inspired nail art!

handtekening

15 gedachtes over “Car inspired nail art: Mini

  1. Ah heel gave nailart! Super 😀
    En die nieuwe mini is ook heel gaaf, wel veel rond zoals die radio? Maar ik blijf hem leuk vinden 😉

  2. Wat een leuke nailart! De nieuwe mini ziet er ook erg goed uit! 🙂

  3. Wauw wat is het mooi gelukt zeg! Ik houd van mini’s hihi ❤

  4. Superleuke nail art! Ik vind dat zo leuk, de britse vlag op nagels 🙂

  5. Vet leuk bedacht! Ik vind die engelse vlag ook heel stoer, duurt even maar dan heb je ook wat haha.

  6. Super mooie nail art! Ik ben gek op mini’s haha

Geef een reactie

