Fiat Multipla: een hersenkraker!

Hij staat vaak op nummer 1 in lijstjes met de meest lelijke auto’s, misschien ook wel bij jou. Aandacht trekken doet hij zeker, want ik geef het toe, ik kijk hem na als er een langsrijdt. Mijn gezicht vertrekt als ik hem zie.. Ik word een beetje misselijk, frons mijn wenkbrauwen en blijf toch kijken. Ik raak in de war van de Fiat Multipla.

multipla

Even voor de duidelijkheid, ik heb het over het type Multipla zoals te zien is op de foto. Dat model met voorhoofdrimpel onder de voorruit. Zoals ik al eerder zei voel ik mij een beetje vreemd als ik een Multipla zie. Eigenlijk word ik een tikkeltje schizofreen. Aan de ene kant vind ik de auto spuuglelijk en niet om aan te zien, maar aan de andere kant is het best een goede auto. Zoals je misschien weet ik vind ik auto’s bovenal interessant vanwege hun uiterlijk en dat is gewoon niet lekker bij de Fiat.

newmodels_multipla2002_102

Waar ik mij ontzettend aan kan storen bij auto’s op de openbare weg dat zijn de saaie vormen en kleuren die de meeste auto’s hebben. Ik zie graag eens een keer iets anders! Iets origineels! Ik houd wel van opvallende auto’s, mijn eerste auto sprong er ook nogal uit. En origineel, dat is de Multipla wel. Sterker nog, hoe lelijk hij ook is, zijn design zit gewoon best goed in elkaar! Het is geen enorm grote auto, maar hij biedt toch plaats aan zes personen (of vijf personen met een gezellig tafeltje). Rondom heb je erg goed zicht door de enorme ramen en de auto is kwalitatief gewoon best goed. Bovendien hoef je geen dikke portemonnee te hebben voor de Fiat Multipla.

newmodels_multipla2002_113

 Ja, ik zie de voordelen wel van zo’n Multipla. Je hoeft nooit lang te zoeken op een parkeerplaats (die bijzondere Multipla bumper valt wel op), je trekt nogal wat bekijks (positief of negatief, dat maakt niet uit) en je hebt altijd een gespreksonderwerp (zeg gewoon: ‘Ik rij in een Multipla’ en je brengt vanzelf een discussie op gang).
De neiging om een Multipla bestuurder uit te lachen is groot. Vaak grinnik ik ook wel even als ik er een zie rijden. Maar ik denk dat de Fiat bestuurder degene is die het laatst lacht. Het is een hele praktische auto die gewoon best goed in elkaar zit. En nee, praktisch is nu eenmaal niet sexy. De naam Multipla bekt ook niet erg lekker. Ik zou zelf niet in een Multipla willen rijden, maar ik ben dan ook niet niet snel van plan om aan koters te beginnen en juist daarvoor is de Multipla handig. Je kunt hem natuurlijk ook als partyvervoer gebruiken, gezellig met zijn allen op stap in de Multipla! Of je haalt de stoelen eruit en je kunt zo de halve Ikea leeg kopen, praktisch!

Kom maar op! Wat vind jij van de Multipla?

handtekening

Bron foto’s: Italiaspeed

6 gedachtes over “Fiat Multipla: een hersenkraker!

  1. ’s Werelds lelijkste auto, die rimpel… Ik kan er niet over uit, vreemde waggie 😀

  2. Ach het is een grappig ding buiten de voorhoofdrimpel heeft ie ook een kont als bijzet tafel. Maar zolang ie je van A naar B brengt en je alles kan meenemen maakt het niet uit. Ik zal er alleen in rijden als ik hem kado krijg. Want je mag een gegeven paard toch niet in de bek kijken.

  3. Ik denk altijd aan mannen (ik denk bij deze auto geen vrouwen 😛 ) rond een tafel en 1tje komt met dit design aan. Presenteert dit vol trots… Ik zou echt tegen stemmen. BOEEE!!!

Geef een reactie

