Interieur: Hippe design tafellampen onder €200

Ik ben dol op merken, maar wel op specifieke merken. Ik hecht bijvoorbeeld vrij weinig waarde aan kledingmerken of make-up merken. Bij auto’s en meubels ben ik dan wel weer erg merk specifiek. Jammer genoeg zijn de merken waar ik dol op ben niet altijd even betaalbaar. Vandaag laat ik je van een aantal prachtige verlichtingsmerken tafellampen zien van onder de €200.

lampen

Een tijd geleden schreef ik een artikel over Ingo Maurer, wat mij betreft het meest fantastische merk als het aankomt op verlichting. Pijnlijk is dan wel weer dat ik geen tafellamp onder de €200 kan vinden bij dit merk. Ik laat je erg verschillende stijlen zien, dus er zit vast een lamp bij die jou helemaal aanspreekt!


Bron: Flinders

Flos – Lampadina
Een lamp uit 1972 die nog steeds hip is. Dat het kan bewijst deze tafellamp! De lamp is ontworpen door Achille Castiglioni, die meerdere juweeltjes heeft ontworpen voor Flos. Het bijzondere aan Lampadina is de industriële uitstraling en de combinatie van mat en helder glas. Lampadina, dat overigens het Italiaanse woord voor gloeilamp is, is verkrijgbaar bij Flinders voor €85.


Bron: Flinders

Alessi – La Stanza dello Scirocco
Misschien doet een naam als deze je denken aan de toffe Volkswagen Scirocco, maar nee het gaat hier echt over een verlichtingsarmatuur. Alessi ken je waarschijnlijk vooral van gebruiksvoorwerpen en deze tafellamp past dan ook prachtig bij de La Stanza dello Scirocco schalen van Alessi (die ik nog heel graag wil hebben!). Deze tafellamp is ontworpen door Mario Trimarchi en is verkrijgbaar bij Flinders voor € 189 in het wit en van roestvast staal voor €269.


Bron: Flinders

Design House Stockholm – Block
Italianen weten veel van design en het smaakvol ontwerpen van producten, maar onderschat ook de noorderlingen niet! Deze tafellamp Block van Design House Stockholm is een mooi voorbeeld van Noord-Europees design. De lamp is ontworpen door de Finse designer Harri Koskinen. Er kan gekozen worden tussen een rood, wit of zwart snoer. De lamp is verkrijgbaar bij Flinders voor € 167.


Bron: Flinders

Foscarini – Tua
Simpele en strakke vormgeving kan onwijs mooi zijn en dat laat ook Tua van Foscarini zien. Ontwerper Marco Zito liet zich inspireren door de vorm van de handpalm. De lichtbron is mooi weggewerkt en wat mij betreft is Tua een kunstwerkje op zich. De tafellamp van Tua is verkrijgbaar bij Flinders voor € 165.


Bron: Flinders

Foscarini – Binic
Ionna Vautrin werd bij het ontwerpen van Binic geïnspireerd door een onderdeel op boten en schepen. Ik vind het een tof lampje die veel interieurs een leuk extraatje zou kunnen geven. De lamp is verkrijgbaar in vele verschillende kleuren voor €140 bij Flinders.


Bron: Flinders

Kartell – Taj Mini
De vormgeving van Taj doet denken aan de slagtand van een olifant. Het verlichtingsarmatuur, ontworpen door Ferruccio Laviani, is voorzien van ledverlichting en de mini-versie is verkrijgbaar in veel verschillende kleuren. De Taj Mini is 33 centimeter hoog en de gewone Taj is 58 centimeter hoog. De gewone Taj is bij Flinders verkrijgbaar in het zwart, wit en transparant voor €306 en de Taj Mini in diverse kleuren voor €166.


Bron: Flinders

Artemide – Tolomeo Micro
De Tolomeo heeft een tijdloos ontwerp en is zo’n lamp die ik als designliefhebber móet hebben! Eigenlijk ken ik hem vooral zoals op de bovenstaande afbeelding, maar hij is verkrijgbaar in nog veel meer kleuren. In het turquoise is hij gaaf! Het is een prachtig vormgegeven designicoon dat eigenlijk op ieders bureau zou moeten pronken. De Tolomeo bureaulamp is door Michele De Lucchi en Giancarlo Fassina in 1986 ontworpen voor Artemide. De Tolomeo Micro is verkrijgbaar bij Flinders vanaf € 183.


Als jij mocht kiezen, welke zou jij dan willen? Ik zou voor de Tolomeo van Artemide gaan!

handtekening

3 gedachtes over “Interieur: Hippe design tafellampen onder €200

  1. Waw, wat zijn ze origineel! Ben vooral fan van die van Alessi 🙂

  2. Mooie collectie aan tafellampen, ze lijken me erg geschikt voor mooie een mooie interieur fotoshoot

Geef een reactie

