Easy nail art met tape

Lekker met een kwastje dingen op mijn nagels kliederen is erg leuk, maar het resultaat is lang niet altijd even strak en gelijkmatig. Voor strakke nail arts grijp ik vaak naar plakband of striping tape. Vandaag laat ik je een simpele nail art zien die je kunt maken met plakband of striping tape.
easy nail artIk heb gebruik gemaakt van Essence 34 Walk of Fame (uit de oude Essence collectie) en Rimmel 500 Peppermint. Voor de nail art gebruik ik striping tape, maar je kunt ook gewoon plakband gebruiken. Plak het plakband eerst even op je hand voordat je het op je nagel plakt. Het plakband plakt anders nog te erg en dan loop je het risico dat je de onderste laag nagellak eraf trekt. Bij striping tape is dit niet nodig, vandaar dat ik striping tape gebruik.

Ik ben begonnen met het lakken van mijn nagels met de Rimmel lak. Ik begin met deze kleur, omdat het makkelijker is om daarna de donkere kleur van Essence hier overheen aan te brengen. Als je begint met een donkere kleur kan het nog wel eens lastig zijn om een lichte kleur daar overheen dekkend te krijgen. Zoals je misschien wel kunt zien heb ik mijn wijsvinger- en middelvingernagel een stuk korter gemaakt. Ik kreeg mijn lenzen ’s avonds namelijk bijna niet meer uit door mijn lange nagels. Mweh, toch wel een stuk minder mooi zo. Maar dat gepruts met mijn lenzen is ook niks.

Kort na het lakken van mijn nagels stootte ik mijn duim, waardoor er een put in de nagellak ontstond. Shit. Ik heb er toen maar voor gekozen om de helft van mijn nagel in de lengte in de grijze/taupe kleur van Essence te lakken. Dag deuk!
duim

Op mijn wijsvinger heb ik ervoor gekozen om horizontaal mijn nagel in twee helften te verdelen.

wijsvinger
Op mijn middelvinger wilde ik een driehoekje gaan maken. Helaas wachtte ik te lang met de striping tape eraf halen en werd het geen mooi strak driehoekje. Toen heb ik er maar een diagonale lijn van gemaakt over mijn hele nagel. Beter dan de hele nagel opnieuw moeten doen toch?

middelvinger
Toch wilde ik de driehoek er wel bij hebben. Dat vind ik altijd zo leuk! Dus toen kwam die op mijn ringvinger! 🙂

ringvinger
Tot slot heb ik op mijn pink een horizontale streep gemaakt met de lak van Essence.

pinkZo, dat waren al mijn nagels stuk voor stuk! Het leuke van zo’n nail art vind ik dat je eindeloos kunt combineren met kleuren. Ook kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om alle nagels hetzelfde patroon te geven, in plaats van allemaal verschillende. Hieronder zie je het uiteindelijke resultaat. Hope you like it! Werk jij zelf wel eens met tape?

handtekening

9 gedachtes over “Easy nail art met tape

  1. Leuk gedaan, en handige uitleg zo met je foto’s!
    Vind het lakje van Rimmel zó mooi 🙂

  2. Pingback: Jaudith | Winactie! Essence lakjes & nail art!

Geef een reactie

