Poes Pinkie

Judith heeft het de laatste tijd nogal druk met school. Haar blog en nagels krijgen hierdoor niet zoveel aandacht als anders. Daarom pak ik deze kans om mij even aan je voor te stellen.

pinkie

Ik ben poes Pinkie. Sinds afgelopen zaterdag woon ik bij Judith. Een tijdje geleden werd ik ergens op straat gevonden en toen ben ik naar het dierenasiel in Zwolle gebracht, daar kreeg ik de naam Ully. Afgelopen zaterdag werd ik door Judiths moeder opgehaald uit het asiel en meegenomen naar een nieuw huis. Ik moet nog een beetje wennen, maar ik ben echt niet bang hoor als je dat soms denkt!

In het asiel

In het asiel

Mijn nieuwe personeel vond de naam Ully niet zo bij mij passen. Nu heet ik Pinkie, vernoemd naar het Gouden Boekje genaamd Poes Pinkie. Ik hoorde dat dit Judiths favoriete boekje was als kind en dat zij dit uit haar hoofd kende.

Er woont nog een poezenbeest die ze Smoes noemen. Ik vind Smoes wel interessant, maar zij mij nog niet zo. Ik hoop dat we uiteindelijk samen muizen kunnen vangen. Ook zijn er twee honden, Syb en Jelle. Vandaag hebben we elkaar voor het eerst even ontmoet. Syb was wel leuk, maar ook groot en druk. Jelle was een beetje bang voor mij, stiekem vond ik dat wel grappig.

Ik krijg hier heel lekker vlees, maar veel te weinig! Ik probeer dan heel hard te miauwen om te laten weten dat ik meer wil. Jammer genoeg werkt dit niet echt, meestal wijst Judith naar mijn brokjes maar die zijn lang niet zo lekker.

Ik ben dol op spelen en aandacht. Eigenlijk vind ik alle speeltjes leuk. Mensentenen en elektrakabeltjes vind ik heel interessant, maar dat vindt mijn personeel niet zo leuk. Verder ben ik dol op kopjes geven, het liefst zo hard mogelijk! Ik heb het hier best wel naar mijn zin, ik hoop alleen nog dat Smoes mij iets leuker gaat vinden. Denk jij dat Smoes mij ook leuk gaat vinden? Ik hoop het!

Een poot en een kopje,

Pinkie

12 gedachtes over “Poes Pinkie

  1. Wat fijn dat dit mooie meisje bij jou een plekje heeft gevonden! Gefeliciteerd met deze ‘gezinsuitbreiding’!
    En Pinkie: Ik weet zeker dat Smoes straks ook in gaat zien hoe leuk je bent.

  2. Wonderful post…I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

  3. Wat LIEF! Allemaal wennen, maar jullie gaan vast samen muizen vangen 😀

  4. Pingback: Jaudith | Poes Pinkie deel 2

Geef een reactie

