Hoogte- en dieptepunten IAA

De Internationale Automobil-Ausstellung, ‘die automobilste Show der Welt’ is weer volop aan de gang. Vandaag neem ik de hoogte- en dieptepunten met je door. En vergeet niet mijn mening met een korreltje zout te nemen,  dat is wel zo smakelijk.

iaa_2013_header_kv-d_v1
Alle autonieuwssites staan bomvol foto’s van de beurs in Frankfurt. Ik vind het altijd leuk om dit te volgen en ook dit jaar is er weer enorm veel moois te zien op de IAA. Zelf vind ik de conceptauto’s altijd erg gaaf om te zien, omdat deze qua vormgeving meestal een stuk spannender zijn dan auto’s die je op de weg ziet rijden. Als ik toch al die foto’s zie, man, wat zou ik daar graag bij willen zijn! Helaas zie ik geen kans om fftjes (een dikke 3 uur) naar Frankfurt te rijden, dus ik moet het doen met pixels.

Hoogtepunten

Volvo Concept Coupé

Veiligheid, dat is waar ik aan denk bij Volvo. Dat is positief, veiligheid is prima. Alleen is veiligheid ook saai en dat matcht dan weer totaal niet bij Volvo. Ik weet nog goed dat ik op de woonbeurs van 2009 meer interesse had in de Volvo S60 conceptauto dan in de rest van de beurs. De Volvo Concept Coupé overtreft alle voorgaande Volvo modellen, dit ding is gaaf!

 

BMW i8

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Ja het is echt waar. Nee, ik houd je niet voor de gek. Deze BMW vind ik echt mooi. Audi is mijn merk, daarom voelt het ietwat onwennig en vreemd dat ik deze i8 mooi vind. De bekende niervormige grill van BMW vind ik normaal gesproken lelijk en (misschien komt het door mijn Audi liefde) ik heb nog nooit een BMW oprecht mooi gevonden. Tot nu! Ik vind de M6 oké, de 1-serie foeilelijk en deze i8 is gewoon prachtig!

Mercedes Concept S-klasse Coupé

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Mercedes is een sterk merk met mooie wagens. Lomp, stevig en mannelijk. Bekijk ook even dat interieur, fantastisch!

Opel Monza Concept

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Terug van weggeweest, de Opel Monza. Als eerst zag ik de neus van de Monza en ik was verkocht, wat een toffe neus! De kont is lekker breed en ik ben bijzonder fan van de lijn die vanuit het achterlicht over de dakstijl loopt. Vanaf de zijkant gezien is de kont alleen een vreemd ding, alsof hij een push-up broekje draagt (geloof me, dat bestaat). En over de vleugeldeur moet Opel nog even nadenken. Vleugeldeuren waren altijd super cool, maar dit ding is te groot en te lomp.

Audi Sport Quattro Concept

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Je begon het je al af te vragen hè? Waar blijft Audi in het lijstje? Nou hier issie dan! De Sport Quatto Concept in heerlijk geel. – Ja, even tussendoor. Koop gewoon eens een gele auto! Doe eens gek! Er rijden al genoeg grijze muizen rond. – Terug naar de Audi, de neus is gruwelijk! Van de lekker boze neus gaan we door naar de zijkant waar een mooie golvende lijn te zien is. Alleen die C-stijl, dat vind ik niks. De C-stijl is ontzettend dik en lomp, daar word ik niet blij van. En dan de bips, nee toch.. De bips lijkt wel Amerikaans! En je weet wat ik van Amerikaanse auto’s vind! Ik blijf gewoon naar de voorkant kijken, mooi!

Dieptepunten

BMW i3

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Het is niet nodig om hier veel woorden aan vuil te maken. Deze i3 is gewoon lelijk, heel erg lelijk. Wil je een elektrische auto? Ga voor een Fisker Karma of een Tesla Model S.

Audi Nanuk Quattro Concept

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Ik zal er niet over liegen, dit doet pijn. Waar ik bij veel concepten hoop dat ze rechtstreeks de weg op gaan, hoop ik dat deze Nanuk voor eeuwig een concept blijft. Ik vind hem vreselijk, Amerikaans en niet Audi.

Citroën Cactus Concept

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Citroën is lekker bezig met de bloedmooie DS-modellen en daar is dan de Cactus. Leuke naam, maar daar is alles wel mee gezegd. Het aanzicht van de auto is ongeveer zo pijnlijk als zitten op een cactus, vandaar waarschijnlijk de naam. De koplampen zijn mini tegenover de ontzettend dikke neus, wat ik echt geen gezicht vind.

Lexus LF-NX Concept

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Het interieur is mooi. Zullen we het daarbij laten?

Bijna

Suzuki iV-4 Concept

Foto: Suzuki

Foto: Suzuki

Bij mijn ouders vind je altijd wel een Suzuki, het is een beetje ons familiemerk. Zeker na mijn eerste Alto/auto kan ik niet anders dan Suzuki leuk vinden. Suzuki is een kei als het aankomt op leuke kleintjes. Zoek maar eens een Suzuki SC100 of Cappuccino op, te leuk! Op de IAA staat de iV-4 te schitteren, letterlijk. Ik vind de iV-4 een bijna-gevalletje, vanwege de hoeveelheid glimglim chroom. Het is best een leuke auto, maar net niet. Bijna dus.

Wat vind jij van de auto’s op de IAA dit jaar? Wat is jouw absolute favoriet en welke mag meteen richting schroothoop?

Bron foto’s: TopGear

handtekening

Een gedachte over “Hoogte- en dieptepunten IAA

  1. Pingback: Jaudith | De Beste Bolides van 2013

Geef een reactie

