NOTD: Purple Rain

Purple Rain, dat leek me een toepasselijke naam voor mijn nail of the day op deze regenachtige dag. Op zo’n dag als vandaag blijf ik het liefst lekker binnen, muziekje aan, kopje koffie erbij en nagels lakken maar!
notd
Ik ben begonnen met het lakken van mijn nagels in een lila kleur. Het lakje dat ik heb gebruikt is 149 Hello Marshmallow! van Essence. Hij dekt prima met twee lagen, dat vind ik erg netjes voor zo’n licht kleurtje! Er zitten kleine blauwe shimmers verwerkt in de lak, jammer genoeg zijn de shimmers nauwelijks terug te zien op mijn nagels.

Ik vond het tijd om weer eens met rhinestones aan de slag te gaan. Van een vriendin van mij heb ik een keer een super leuk doosje met allerlei verschillende kleuren rhinestones gekregen. Als je op zoek bent naar zo’n doosje met rhinestones, kijk dan eens op eBay. Ik koos voor de lichtpaarse rhinestones.

Rhinestones aanbrengen gaat eigenlijk super makkelijk, als je de goede tool er maar voor hebt. Ik gebruik de Essence Nail Art Stylist, dit is eigenlijk een kleine dottingtool. Als ik deze Nail Art Stylist eventjes in water doop en vervolgens een rhinestone oppak, dan blijft deze dankzij het water aan de Stylist plakken. Essence verkoopt deze Nail Art Stylist volgens mij niet meer, maar er ligt nu een Nail Art Duo Stylist in het schap voor €1,99. Deze Duo Stylist heeft aan beide zijden een dottingtool, de ene kant heeft een klein bolletje en de andere kant heeft een groter bolletje.

Het is erg belangrijk om de rhinestones in natte lak te drukken. Ik doe dit ook nagel voor nagel, anders droogt je nagellak ondertussen op. Dus ik lak bijvoorbeeld mijn duim en plaats dan de rhinestones met de Nail Art Stylist in de natte lak. Als ik klaar ben met mijn duim, dan ga ik de volgende nagel pas lakken.


De rhinestones zitten nu vast aan de nagellak, maar zijn nog erg kwetsbaar. Voor je het weet vliegen de rhinestones eraf, dat is natuurlijk jammer van je nail art! Daarom kies ik voor een dikke topcoat, dan verzinken de rhinestones als het ware in de topcoat. Ik gebruik hiervoor de Essence gel-look topcoat.

Wat vind jij van het eindresultaat?

 handtekening

18 gedachtes over “NOTD: Purple Rain

  1. Hij leuk met die steentjes! Ook leuk dat je er uitleg over geeft en de kleur paars is super

  2. Erg leuk! Het lijken ook echt regendruppeltjes.

  3. Heel erg leuk gedaan! Mooie kleur lila ook.
    Ik moet ook weer eens mijn rhinestones gebruiken 🙂

  4. Dat is inderdaad makkelijk om te maken, maar ziet er heel feestelijk uit!

  5. Dit is een erg leuke nail art! Alleen blijven zo’n steentjes meestal niet zo lang zitten bij mij, erg jammer want het geeft zo’n leuk effect! 🙂

  6. Wat een gave nail art, heel mooi met die steentjes!!

Geef een reactie

