Autoloosheid

Ik ben net een weekje weer op school en de vakantie lijkt al erg ver weg. Maandag begon gelijk fantastisch. Ik moest het eerste uur beginnen, dat is even wennen, maar wel te doen. Wat écht vreselijk was aan mijn maandagochtend, was de bus.

De bus was natuurlijk bomvol, dus dat werd staan. Voor een meisje met scoliose betekent dat de rest van de dag flinke rugpijn, een garantie voor een geweldige eerste dag. Inmiddels ga ik zo’n 4 jaar vrijwel dagelijks op en neer met de bus naar Zwolle. Dit was altijd prima te doen, omdat ik voor dagen zoals afgelopen maandag een andere optie had.

Die andere optie was natuurlijk de auto. Als ik wilde uitslapen, op tijd thuis wilde zijn, veel troep mee wilde sjouwen, keihard mee wilde blèren met de radio, of gewoon zin had om te rijden, dan pakte ik simpelweg de auto.  Dat ik niet meer in het bezit ben van een auto voelt nog een beetje onwennig. Het lijkt een beetje alsof je ’s ochtends vergeten bent om je tanden te poetsen en je daar af en toe aan wordt herinnerd door een zure smaak in je mond.

Genoeg gezeik.
Bepaalde dingen van autoloosheid zijn best leuk. Mijn bankrekening verrast mij de laatste tijd, omdat mijn geld niet meer standaard omgezet hoeft te worden in benzine. Daarnaast beleef ik nu al voorpret aan het uitzoeken van een volgende auto. Marktplaats afstruinen is zo ongeveer een hobby te noemen de laatste tijd. Ook bezoek ik af en toe wel eens een veiling, gewoon om alvast even te kijken.

Of er echt binnenkort een nieuwe auto op de stoep staat is nog maar de vraag. Ik hoop van wel, want het niet hebben van een auto voelt vreselijk kaal en naakt. Gelukkig word ik ook blij van auto’s kijken, dus dat blijf ik in ieder geval doen. Ik fantaseer rustig verder.. Wordt het de door mij zo geliefde Celica? Is het misschien tijd voor vier ringen? Of wordt het de Honda CRX waar ik de laatste tijd opeens vreselijk  verliefd op ben?

img829810242

Drie en toen al een auto! 😉

handtekening

Geef een reactie

