‘Nieuwe’ Audi A8 tegenvaller?

Ik ben braaf op tijd mijn bedje uit gegaan om de live onthulling van de nieuwe A8 bij te wonen. Was dat wel zo’n goed idee?

A8collage

Bron foto’s: Audi

Gelukkig was het niet erg vroeg, gewoon een prima tijd om uit bed te gaan. Met mijn telefoon surfte ik naar de website waar de live onthulling te volgen was. Ik was al een beetje te laat en had de spannende introductie gemist. Het gebrabbel van meneer ging over de koplampen van de nieuwe (althans gefacelifte) A8. Oké, die matrix-LED techniek van Audi is echt enorm gaaf. Het zijn namelijk 25 individuele ledjes die afzonderlijk aan te sturen zijn. Dat is cool Audi. Wel optioneel, dat dan wel weer. Maar een A8 is toch al duur, dat verschil merk je vast niet meer. Het koplampsysteem zorgt er zelf voor dat medeweggebruikers niet verblind worden door jouw koplampen, door de lichten automatisch te dimmen bij tegemoetkomend verkeer. Now that’s a smart car! Via GPS weet de koplamp wat voor bochten je zult gaan tegenkomen en het licht buigt automatisch mee met de bocht. En die richtingaanwijzers (ja nu begin ik toch een beetje te smelten), ze zijn dynamisch en oh zo prachtig!

Van die koplampen word ik blij, mocht dat nog niet geheel duidelijk zijn. Nu de rest van de auto nog, hij is prachtig zoals ik gewend ben van Audi. Maar ‘nieuwe’ A8? Dan moet ik toch echt even goed kijken. De motorkap is anders en de achterklep valt op door de chromen strip in de breedte van de auto. Spectaculair? Niet echt. Maar was er een grote verandering nodig? Dat vind ik dubbel. Ja, ja, veel Audi modellen lijken op elkaar en ook deze A8 is niet enorm onderscheidend te noemen. Aan de andere kant is het gewoon een prachtige auto, waarom zou je het design dan ook enorm gaan aanpassen?

S8collage

En niet te vergeten de S8! Bron foto’s: Audi

Later heb ik toch nog even de onthulling van de A8 teruggekeken (bekijk hem hieronder). De aankondiging van de onthulling heb ik regelmatig voorbij zien komen op sociale media, waardoor ik vrij hoge verwachtingen had. Eerlijk is eerlijk, ik had grotere veranderingen verwacht. Desalniettemin blijft het een bloedmooie auto en hoe langer ik kijk, hoe verliefder ik word op de auto. Gelukkig zit er  ook weer een voetenbankje achterin, dat vind ik leuk! De prijs van de nieuwe Audi A8 is nog niet bekend.

Was het de moeite waard om op tijd uit mijn bed te komen? Voor de onthulling niet, voor een Audi altijd.



En Audi, bij het volgende écht nieuwe model verwacht ik vuurwerk, een orkest, een vliegtuig, en een beroemde zanger of zangeres.
Kijk anders even af hoe Mercedes dit aanpakt ;).




Wat vind jij van de nieuwe Audi A8?

2 gedachtes over “‘Nieuwe’ Audi A8 tegenvaller?

  1. Mooie wagen, maar niet een van de mooiste die ze hebben uitgebracht 😉

  2. Pingback: Jaudith | Derde generatie Audi TT

Geef een reactie

