Luipaard nagels: stap voor stap

Luipaard nagels vind ik altijd erg leuk om te maken en gelukkig is het niet moeilijk! Deze keer maakte ik luipaard nagels met een kleurverloop erin. Om helemaal duidelijk te maken hoe je dit doet, laat ik je stap voor stap zien hoe je deze luipaard nagels maakt!

IMG_3130

Ik heb gekozen voor luipaard nagels met kleurverloop, ik gebruik namelijk verschillende kleuren voor de luipaardvlekjes. Eerst moet je weten wat je nodig hebt! Gelukkig is dat niet veel. Nagellak is natuurlijk wel erg handig. Verder heb je een dotting tool en een satéprikker nodig. De dotting tool gebruik ik voor de vlekken, de satéprikker om de vlekken te omlijnen. Heb je geen dotting tool? Dan kun je de vlekjes rechtstreeks met je nagellakkwastje maken of je kunt een speldenknop gebruiken. De omlijning van de vlekken kun je ook met een striper of dotting tool doen, maar een satéprikker gaat minstens zo makkelijk!

IMG_3137
Stap 1: basiskleur
Je lakt je nagels eerst met een basecoat om je nagels te beschermen en vervolgens in je kleur naar keuze. Ik heb voor geel gekozen, namelijk Catrice 05 Earnie & Birdy. Wat ik van dit lakje vind lees je hier.

IMG_3093

Stap 2: de eerste vlekjes
Nadat je basislaag is gedroogd kun je beginnen met het maken van de vlekjes. Om een kleurverloop effect te maken heb ik gekozen om verschillende tinten van oranje en rood te gaan gebruiken. Als eerste gebruik ik een koraalkleur. Leg een druppel nagellak op een papiertje en doop daar vervolgens je dotting tool in. Maak vlekjes op je nagels zoals op de afbeelding hieronder. Let erop dat je genoeg afstand tussen de vlekjes bewaard, omdat je de vlekjes straks nog gaat omlijnen. De vlekjes hoeven niet netjes rond of ovaal te zijn, varieer vooral met de vorm. Kijk maar eens naar een echt luipaard, zijn vlekjes zijn allemaal verschillend van vorm.
IMG_3113Stap 3: vol vlekjes!
Nu ga je laag voor laag de andere vlekjes maken. De volgende laag die ik koos was oranje van kleur, vervolgens een heldere rood en tot slot een donkerrood. Hoeft dat kleurverloop niet zo nodig van jou? Laat de vlekjes dan gewoon in één kleur.

Stap 4: omlijnen
Laat je vlekjes drogen voordat je begint met omlijnen, anders loop je het risico dat je je vlekjes gaat uitvegen. Plaats een druppel zwarte nagellak op je papier en doop daar nu de satéprikker in. Gebruik je satéprikker als een dotting tool en stip de omlijning stukje voor stukje aan. Omlijn sommige vlekjes volledig, laat andere deels open en speel vooral met de omlijning. Het moeten zeker geen strakke lijnen worden, want dit zie je ook niet bij een echt luipaard. Het beste advies dat ik je kan geven is om het af te kijken bij, jawel, een luipaard!

IMG_3131

Stap 5: topcoat
Om ervoor te zorgen dat je luipaard nagels zolang mogelijk mooi blijven eindig je met een topcoat. Dit doe je nadat je nail art goed is gedroogd.

Tot slot een afbeelding van een luipaard om je op weg te helpen!

Kijk het af bij de meester zelf! Bron: Amukela Game Lodge

Kijk het af bij de meester zelf! Bron: Amukela Game Lodge

Heb je nog vragen? Stel ze dan vooral!
Veel succes met je luipaard nagels!

7 gedachtes over “Luipaard nagels: stap voor stap

  1. Wat een heerlijke combi aan kleuren!! Leuke nail art!

  2. Superleuk en fijn dat je de stappen duidelijk aangeeft.
    Check mijn blog voor een kortingsactie:)

  3. Heel leuk gedaan! Vind het gele lakje ook erg mooi 🙂

  4. Pingback: Jaudith | Luipaard Nagels

Geef een reactie

