Bah! Amerikaanse wagens

Ik ben gek op auto’s, dat wist je waarschijnlijk al, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik alle auto’s interessant vind. Meestal zijn het uiterlijke kenmerken waardoor ik sommige auto’s vreselijk vind. Soms is het echter niet zo duidelijk waarom ik een bepaalde auto niet mooi vind en dat heb ik vooral bij Amerikanen. Een stukje om eens lekker over Amerikaanse bakken te zeiken!
756367760_5_iZew


 

Pick ups
Vreselijk. Helaas kun je ze niet missen als je er een tegenkomt op de openbare weg. En jammer genoeg, ook niet-Amerikaanse merken doen er vrolijk aan mee. Denk bijvoorbeeld aan de Toyota Tundra. Oké, dit mag ik dus niet op de Amerikanen afschuiven. Ik vind pick ups gewoon ontzettend seksloos. Waar ik een SUV nog wel stoer kan vinden (uitzonderingen daar gelaten) en een Range Rover lekker ruig, doet een pick up mij helemaal niets. Het enige positieve dat ik kan bedenken aan zo’n log voertuig is dat het mijn gehele nagellakcollectie zonder problemen kan vervoeren.


 

Bron: CarsFolia

Bron: CarsFolia

Hummer
Rijd je een Hummer, dan ben je gewoon een eikel. Al help je bejaarden met oversteken en ga je wekelijks richting het plaatselijke dierenasiel om arme katjes te knuffelen, je bent een eikel. Een Hummer is ontzettend lelijk, lomp, brandstofslurpend, milieuvervuilend en fout. Als je daar als bestuurder voor kiest, dan begrijp ik werkelijk niets van je.


IMG_2872
Muscle cars
Dan nog de Amerikaanse muscle cars. Het klinkt als sexy, krachtige en gespierde wagens. Helaas past de naam totaal niet bij de auto’s. Logge lijkwagens noem ik ze liever. Even een paar voorbeelden van auto’s waar ik aan denk bij muscle cars: Dodge Challenger, Ford Mustang en Chevrolet Camaro. Zowel oude als nieuwe types, bah.


Misschien is het omdat ik al van Japanse en Duitse (lees: Audi) auto’s houd, dat ik onmogelijk ook nog van Amerikaanse auto’s kan houden?

Ik daag je uit: vind een Amerikaanse auto die ik mooi vind!
Wat vind jij zelf van Amerikaanse wagens?

2 gedachtes over “Bah! Amerikaanse wagens

  1. Pingback: Jaudith | Hoogte- en dieptepunten IAA

  2. Pingback: Jaudith | Hoogte- en dieptepunten IAA

Geef een reactie

