Heerlijk Honda

Ik kijk even op Honda’s site om te zien wat voor automodellen er momenteel te koop zijn bij dit Japanse merk. Oei! Dat is toch even schrikken. De huidige modellen zijn zachtjes gezegd niet mijn smaak. Terwijl Honda door de jaren heen toch echt prachtige auto’s heeft gefabriceerd. Voor mij is er één grote favoriet, één Honda die ik ooit moet bezitten. Kun jij al zien welke het is?

sneakpeek

Eerst even terug naar de huidige modellen van Honda. De CR-Z is het enige model dat mij op dit moment enigszins kan bekoren. De CR-Z heeft interessante lijnen die mijn aandacht wel trekken.. Totdat dat hij wegrijdt, lelijke bips! Hoe langer ik kijk, hoe vreemder ik de CR-Z vindt worden. Bovendien heeft deze wagen een vanafprijs van (slik) € 24.990. Daar kun je toch echt leukere dingen voor kopen.

CR-Z,  Bron: Honda

CR-Z Bron: Honda

Goed, de huidige Honda modellen zijn niet iets voor mij. No worries! Er bestaat namelijk al lang een Honda waar ik wel erg blij van word. Uitgebracht ter gelegenheid van Honda’s vijftigste verjaardag, geproduceerd van 1999 tot 2009, met plaats voor twee inzittenden. De Honda S2000!

IMG_2685

De S2000 is een auto waar ik qua looks niets aan zou veranderen. Op vrijwel iedere auto vind ik een bepaalde vorm of een bepaald onderdeel niet mooi, maar deze Honda is perfect! Die vormen, wat een beauty! Eigenlijk ben ik geen cabrio fan, maar bij de S2000 is het geen probleem, het hoort bij hem.

De relatief rustige vormgeving maakt voor mij de S2000 bijzonder en vooral tijdloos. Bodykits en spoilers vind ik niet nodig bij deze auto, maar indien subtiel aangepakt voegt het toch iets toe Honda. Ik vind het een beetje een vrouwenauto, maar niet op een vervelende Fiat 500 manier. Dit zou goed kunnen komen omdat ik te vaak ben blootgesteld aan 2 Fast 2 Furious, daar is de S2000 pretty girly!

IMG_2608

En dan die motor. De S2000 is in het bezit van de befaamde VTEC motor. Voor de geïnteresseerden; dit staat voor Variable Valve Timing and Lift Electronic Control. Een uitleg, daar ga ik me niet aan wagen. Ik heb wel een filmpje gevonden die duidelijk laat zien hoe VTEC werkt.



Wil je een leuke rijtest zien? Bekijk dan onderstaand filmpje waarin een Scion FR-S (Subaru BRZ / Toyota GT86), Mazda RX8 en een S2000 het tegen elkaar opnemen. Wie gaat er winnen denk jij? Ik heb een vaag vermoeden.. 😉



Wat vind jij van de Honda S2000?

Een gedachte over “Heerlijk Honda

  1. Pingback: Jaudith | Car inspired nail art: 2F2F Honda S2000

Geef een reactie

