Car inspired nail art: Bugatti Veyron Wimille

Een paar dagen geleden zag ik een nieuwe special edition van de Bugatti Veyron voorbij komen. Perfect voor mijn tweede car inspired nail art! De Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille. Dat is nog eens een mond vol. Kijk snel hoe deze auto eruit ziet op mijn nagels!

Bugatti-Veyron-Edition-JP-Wimille


Bugatti draagt deze auto op aan voormalig Bugatti-coureur Jean-Pierre Wimille. De Bugatti is te herkennen aan de blauwtinten, deze zijn gebaseerd op de kleuren van de Bugatti waarin Wimille de Le Mans in 1937 won. De Bugatti Veyron JP Wimille heeft 1200 pk en er zullen drie exemplaren van worden gemaakt. Deze Veyron is de eerste uit een serie van zes special editions. De overige vijf worden later bekend gemaakt en zullen ook geïnspireerd zijn door legendes uit de geschiedenis van Bugatti.

IMG_2875De twee kleuren blauw van deze Veyron vind ik erg leuk om te gebruiken voor een nail art. Vandaar dat ik bij het zien van de Veyron gelijk aan nagellak dacht!
Ik ben begonnen met een zilveren middelvinger, lichtblauwe wijs- en ringvinger en een donkerblauwe duim en pink. Een drukke bedoeling, maar ik had meteen wat ideeën in mijn hoofd waar deze kleuren de beste onderlagen voor zijn.

logoOp mijn middelvinger heb ik de grill gerepresenteerd door een zilveren rand om mijn zwarte nagel te laten. Dit heb ik gedaan door mijn nagel eerst zilver te lakken en vervolgens voorzichtig een kleiner vak zwart erin te lakken. Het rode logo van de grill en het woord ‘Bugatti’ vond ik te veel gepriegel. Vandaar dat ik het logo van de achterkant van de Veyron op mijn middelvinger heb gemaakt. Ik heb dit gedaan met een striping kwast.

wijs en ringvingerMijn wijsvinger en ringvinger hebben een lichtblauwe basislaag met ieder twee donkerblauwe strepen, zoals op de neus van deze bijzondere Veyron. De strepen lopen iets wijd uit zoals de strepen op de Bugatti. Dit heb ik gedaan met plakband. De plakband heb ik eerst even op mijn hand geplakt en vervolgens op mijn nagel. Anders plakt de plakband zo sterk dat hij mijn lichtblauwe onderlaag eraf trekt en dat is niet de bedoeling!


Tot slot mijn duim en pink. Deze heb ik donkerblauw gelakt, zoals de kleur van het carbonfiber op de Veyron. De rode met zilveren rondjes staan voor de herkenbare achterlampen van de Bugatti Veyron. Ik heb in de zilveren rondjes wat glitter toegevoegd, zo lijken de achterlampen echt te reflecteren in de zon!

Het eindresultaat:

Heb jij een bijzondere auto in gedachten waar ik een nail art van kan maken? Vertel het me!

Bron Bugatti Veyron foto’s: Motorbeam 

2 gedachtes over “Car inspired nail art: Bugatti Veyron Wimille

Geef een reactie

