Car inspired nail art: Audi e-tron

Het is tijd voor de best of both worlds: auto’s en nagellak. Dit is mijn eerste nail art geïnspireerd door een specifieke auto, namelijk de Audi e-tron. Ik heb voor deze auto gekozen, omdat hij opvallend is in zijn vormgeving en zich daardoor goed leent voor een nail art. Kijk snel wat ik ervan heb gemaakt!

IMG_2834

E-tron is een verzamelnaam voor elektrisch aangedreven Audi’s. Volgend jaar komt de Audi A3 e-tron op de markt. Deze A3 zal een elektro- en benzinemotor hebben. De e-tron waar mijn nail art op is gebaseerd, is de e-tron die Audi in 2009 liet zien op de autobeurs IAA in Duitsland. Concept cars zijn ideaal voor inspiratie omdat ze lekker puur in vormgeving zijn en extremer dan auto’s die je dagelijks tegenkomt.

Laat ik beginnen met wat ik op mijn pink en duim heb gemaakt. Dit patroon heb ik overgenomen van de velgen, grill en achterklep. Deze super strakke en rechte lijnen zijn erg typerend voor de e-tron. Ik ben begonnen met een zilveren basislaag om het chroom van de Audi te weergeven. Vervolgens heb ik met behulp van striping tape er donkergrijze strepen over aangebracht. En zo heb ik strepen zoals de Audi!

De overige nagels zijn rood, just like the e-tron! Daarbij heb ik zwart gebruikt, omdat je dit terug ziet in de wielen en raamlijsten. Verder gebruik ik zilver voor het chroom en donkergrijs voor wat extra contrast. Op mijn ringvinger heb ik dat prachtige herkenbare logo, vier zilveren ringen. Dit zijn waterdecals, een soort stickers die met behulp van water blijven plakken op je nagel. Ik heb ze hier gekocht bij Nailways. Ik was erg blij met deze ontdekking, want ik heb nog nergens anders Audi waterdecals gezien! Alsof het voor mij gemaakt is! De andere helft van het waterdecals velletje bevat het Mercedes logo.

Om de LED koplampen na te bootsen heb ik op mijn wijsvinger een zwarte band met zilverkleurige rhinestones geplaatst. Op mijn wijsvinger en middelvinger heb ik gekozen voor willekeurige strepen en vlakken. Dit representeert de geometrische vormen van de Audi e-tron. Bekijk hieronder het eindresultaat!

IMG_2854

IMG_2857

Heb jij leuke ideeën voor een volgende car inspired nail art? Laat het me weten!

4 gedachtes over “Car inspired nail art: Audi e-tron

  1. Pingback: Jaudith | Car inspired nail art: Mercedes C63 AMG

  2. Pingback: Jaudith | Car inspired nail art: Mercedes C63 AMG Black Series

Geef een reactie

