Audi liefde

“Je kunt dat toch geen liefde noemen!” zei iemand over mijn Audi obsessie. Ik reageerde: “waarom niet?” Als antwoord kreeg ik dat een liefde voor auto’s niet te vergelijken is met verliefd zijn op een persoon. Oh nee?
Een versnelde hartslag, klamme handjes en een grijns op mijn gezicht. Erger nog, soms voel ik zelfs kleine vlindertjes fladderen. Ja, ik ben een echte Audifiel.


Ik denk dat ik sowieso snel ‘verliefd’ ben op auto’s. Dat hoeft zeker niet een Audi te zijn. S2000’s Celica’s, Skylines, Lambo’s, Maserati’s, van veel auto’s slaat mijn hartje op hol. En aan de andere kant vind ik een A1 hartstikke leuk, maar toch bezorgt die mij geen klamme handjes. Over het algemeen kan ik zeggen dat bij mij de volgende regel geldt: hoe exclusiever de auto, hoe spannender ik ze vind.

Design speelt bij mij de hoofdrol als het gaat om auto’s, ook bij mijn liefde voor Audi. Natuurlijk is het leuk als je een beetje vlot op kunt trekken en er flink wat pk’s onder de motorkap zitten, maar de looks zijn voor mij toch echt het belangrijkst. Porsche vind ik ook erg sterk wat betreft vormgeving, zij weten van een pen nog een begerenswaardig designobject te maken.

IMG_2849

Daar zit ik dan, blij te zijn

Een verfijnde afwerking, gestroomlijnde vormen en goede konten. Audi’s zijn gewoon heerlijk. Ik word al blij bij het zien van die vier prachtige ringen. Er is al een tijdje wat kritiek op Audi, omdat de modellen te veel op elkaar gaan lijken. Ik snap dit commentaar, maar kijkend naar de verkoopcijfers van Audi lijkt het prima te werken. Bovendien zie je dit bij meerdere automerken gebeuren.

Waar mijn liefde voor Audi vandaan komt is voor mij ook een vraag. Mijn vader heeft ooit een Audi 80 gereden, maar dat was voor mijn bestaan. Ik kan er niets aan doen, ik hou gewoon van Audi. Ik kan mijn ogen niet van ze afhouden.

IMG_2852

Ben jij ook een echte Audifiel? Of is er een ander merk waar jij warm voor loopt? Laat het mij weten!

2 gedachtes over “Audi liefde

  1. Ik ben ook gek van Audi om precies die redenen die jij beschrijft: mooie afwerking, power, chique en sportief. Heerlijk! Kan er ook echt blij van worden door er alleen al in te zitten. Laat staan te rijden. Heb een tijdje een A3 gehad en voor mij is dat nog altijd de maatstaf. Zelfs de BMW 1 serie die ik erna heb gehad vond ik minder fijn.

    Veel plezier en geniet ze!

    • Inderdaad, Audi heeft precies die combinatie van eigenschappen waardoor ze concurrentie (wat mij betreft) ver achter zich laten. Een concept zoals de Nanuk mogen ze van mij betreft wel meteen in de prullenbak gooien ;). Bedankt voor je reactie!

Geef een reactie

