Striping tape voor je nagels

Na het lezen van dit artikel zou je misschien denken dat ik het in dit artikel over auto’s en striping ga hebben. Nope! Deze keer gaat het over striping tape voor je nagels! Ik laat je zien wat je met striping tape kunt doen.


Striping tape is hele smalle tape die erg handig is bij het maken van nail arts. Op eBay vind je diverse shops die striping tape verkopen. De tape is verkrijgbaar in heel veel kleuren en is bovendien goedkoop. Je kunt de tape op je nagel plakken als versiering, maar dit laat bij mij vrij snel los. Zelfs met een paar lagen topcoat gaat de tape niet erg lang mee op mijn nagel. De striping tape is daarom beter te gebruiken om op je nagel te plakken, er overheen te lakken en de tape er vervolgens af te trekken. Klinkt het nog vaag? Kijk maar mee dan wordt het snel duidelijk!

Op de blog ‘Eeeek! Nail polish!’ zag ik deze leuke nail art met striping tape die ik meteen wilde proberen!
Ik heb al mijn nagels gelakt met een basecoat en vervolgens een vrij donkere kleur. Je kunt natuurlijk kiezen voor elke kleur, probeer vooral wat jou leuk lijkt! Nadat de lak goed droog is kun je de striping tape gaan plakken. Ik knip de stukken niet te lang, omdat ze anders aan elkaar gaan plakken. Ik plak ze er met mijn vingers op, maar je kunt ook een pincet gebruiken.


Als je alle tape hebt geplakt zoals jij wilt druk je de tape nog even goed aan. Dan breng je er een laag nagellak over aan in een kleur naar keuze. Ik gebruik in dit geval blauw. Zelf vind ik het prettig om direct na het aanbrengen van de blauwe laag de striping tape eraf te trekken. Vaak levert dit de strakste resultaten op. De striping tape haal ik er met een pincet af. Ik heb ervoor gekozen om drie vrolijke kleuren te gebruiken die passen bij het heerlijke weer van dit moment! En die ook nog eens matchen bij mijn bikini’s ;).


Kijk even naar de foto’s hieronder om te zien wat ik nog meer met striping tape heb gemaakt. De mogelijkheden zijn eindeloos, dus varieer in patroon en kleur. Have fun!

5 gedachtes over “Striping tape voor je nagels

  1. Pingback: Jaudith | Car inspired nail art: Audi e-tron

  2. Pingback: Jaudith | Easy nail art met tape

  3. Pingback: Jaudith | Winactie! Essence lakjes & nail art!

  4. Pingback: Jaudith | Simpele nail art met striping tape

Geef een reactie

