How to: roze ombre nagels

De ombre trend is al een tijdje bezig en lijkt here to stay. Je ziet ombre haar, kleding en zelfs interieurs. Ombre nagels zijn in een paar stappen te creëren, vandaag laat ik je zien hoe!

resultaat

Je begint met een basecoat om je nagels te beschermen. Vervolgens lak je je nagels wit. Ik gebruik hiervoor Catrice Snow Motion. Helaas zit Snow Motion niet meer in het huidige assortiment van Catrice. Ik heb nog geen vervanger gevonden die zo goed dekt als Snow Motion, weet jij nog een witte, goed dekkende lak?


Vervolgens gebruik je een sponsje om het ombre effect te creëren. Ik gebruik sponsjes van de Action, deze kosten per drie € 0,59. Ik knip ze doormidden, omdat ik het prettiger vind werken met een half sponsje.
Horizontaal lak je op het sponsje een streep wit, gevolgd door een streep lichtroze en donkerroze. Voordat je op je nagels sponst, kun je het sponsje één keer op een papiertje drukken. Anders zit er te veel lak aan je sponsje, zo zorg je ervoor dat er een goede hoeveelheid op het sponsje zit.

Dan stempel je het sponsje meerdere malen op je nagel en maak je bewegingen van links naar rechts totdat de volledige nagel is bedekt met de lak. Soms kan het nodig zijn om de lak tussendoor even te laten drogen om vervolgens nogmaals het sponsje met nieuwe lak over de nagel te halen.
Dit doe je vervolgens bij alle nagels. Eventuele nagellak die naast je nagels is beland haal je eenvoudig weg met een wattenstaafje met nagellakremover of een nagellakremover pen.
Om er zeker van te zijn dat je ombre nail art zo lang mogelijk mooi blijft, breng je tot slot een laagje topcoat aan.
Je kunt meer kleuren toevoegen aan je nail art en spelen met veel verschillende kleuren. Ook kun je kiezen voor een verticaal ombre effect, ga het gewoon lekker proberen!
Veel plezier!
IMG_2721

8 gedachtes over “How to: roze ombre nagels

  1. je hebt mooie lange nagels 🙂 ziet er leuk uit!

  2. Pingback: Jaudith | NOTD: Blue ombre

  3. Pingback: Jaudith | You’re my butterfly nail art

  4. Hoi mij lukt het niet ik heb er heel veel geprobeerd heb je een TIP

Geef een reactie

