Car crush

Ik zit met half gesloten ogen in de bus terug naar huis. Dan hoor ik een diepe brom van een flinke uitlaat. Ik móet kijken. Dit geluid moet afkomstig zijn van een bezienswaardige auto. Ja, het is hem. Oh wat vind ik je mooi. Ik ben mijn mislukte shopdagje vol frustratie vergeten. Ik zit opeens vol energie en ik kan een glimlach op mijn gezicht niet onderdrukken. Wat vind ik je mooi!

Het is een Toyota Celica T23. Ik vind heel veel auto’s mooi, maar de Celica heeft iets bijzonders. Het is namelijk een realistische liefde. Meestal ‘val’ ik namelijk op auto’s die (tweedehands) rond de 20.000 euro moeten kosten, of meer, veel meer! In vergelijking is deze Toyota dan best betaalbaar.
Ik kijk minimaal eens per maand online of er nog mooie Celica’s te koop staan. I know, het is een vreemde tik. Niet dat ik er nu echt een ga kopen, maar ik kijk alvast even rond ;). Jammer genoeg is de T23 de laatste generatie Celica die Toyota gemaakt heeft, maar met de GT86 maakt Toyota wat mij betreft een hoop goed.

Celica

Kijk hem mooi zijn!

Veel mensen reageren vreemd op mijn Celica crush. Sommigen hebben nog nooit van de Celica gehoord, anderen vinden het gewoon geen mooie auto of hij is niet snel genoeg. Eigenlijk klopt het niet dat ik de Celica leuk vind. Er is namelijk één ding waar ik mij vreselijk aan kan storen bij auto’s. Kikkerogen. Je ziet het bij meer auto’s en ik kan er niet aan wennen. Van die koplampen die uitsteken, daar houd ik toch echt niet van. Toch maakt de body van de Celica het goed, prachtige lijnen en een goede neus en scherpe kont. Wel mét spoiler, anders is het zo’n kaal kontje. Bij deze wil ik alle Celica-rijders bedanken, jullie maken de weg een stukje mooier!

Celicas-JAF

Celica’s op het Japanse Autofestival 2013 te Assen

Wat is jouw car crush? Let me know!

Een gedachte over “Car crush

  1. Pingback: Jaudith | Iedere maand een ander

Geef een reactie

