Review: Essence french manicure tip guides

De french manicure tip guides van Essence lagen al een tijd in mijn kast. Vandaag vond ik het hoog tijd om ze eens te proberen.
Bij het maken van nail arts gebruik ik normaal vaak plakband, schilderstape of striping tape. En french manicures maak ik bijna nooit, tot vandaag!

In een verpakking zitten 30 stickers die je kunnen helpen bij het maken van een french manicure.
Binnen in de verpakking staat een korte beschrijving in het Engels, Duits en Frans.
De stickers werken volgens Essence als volgt:
1. Je brengt een basecoat aan en laat deze goed drogen
2. Plaats de tip guides net onder de witte rand van je nagel
3. Breng Essence tip painter aan op de tip van je nagel. Laat het drogen en verwijder dan de tip guide.
4. Breng een topcoat aan

Het is niet nodig om Essence tip painter te gebruiken, je kunt iedere nagellak gebruiken.
Ik heb ervoor gekozen om een roze kleur te gebruiken. Het valt mij meteen op dat Essence adviseert om de nagellak te laten drogen voordat je de tip guide eraf trekt. Dit zou ik juist niet doen!

Testen maar!
Bij het aanbrengen van de stickers merk ik meteen dat ik de vorm van de tip guides niet ideaal vind voor mijn nagels. Geen probleem, want je kunt de stickers prima plakken op een manier die jij mooi vindt.

IMG_2753

In tegenstelling tot wat Essence adviseert, haal ik de stickers er vrijwel direct na het lakken weer af. Ik vind dat het direct afhalen van de stickers na het lakken zorgt voor een mooie en strakke lijn. Wachten tot de nagellak droog is om vervolgens de sticker eraf te trekken zorgt bij mij vaak voor een rommeltje. Op sommige plekken blijft de basecoat aan de sticker plakken, terwijl ik deze basecoat al een dag draag en deze dus goed droog is. Ik vind de lijn van de french manicure erg strak, beter dan met bijvoorbeeld schilderstape.

De stickers zijn makkelijk in gebruik en binnen no time zijn al mijn nagels voorzien van een leuke roze french!
IMG_2756
Op de bovenstaande foto is te zien dat er wel wat nagellak naast mijn nagels is beland. Dit kun je weghalen met een wattenstaafje met nagellakremover.
Ik vind de tip guides erg handig en wat mij betreft is de inhoud van 30 stuks prima. Nadelen zijn dat de stickers je basecoat eraf trekken en dat ze qua vorm voor mijn nagels niet ideaal zijn. Toch zal ik de overige 20 stickers vrij snel weer gebruiken, I like it!

De Essence french manicure tip guides zijn te koop bij Kruidvat voor € 0,99.

IMG_2758 - kopie

4 gedachtes over “Review: Essence french manicure tip guides

  1. Pingback: Jaudith | Nail art: 50 Shades of Pink

  2. 99 cent is wel echt een koopje voor 30 stickers 🙂 ik ga ook eens kijken of ik deze kan vinden!

  3. Misschien een domme vraag maar hoe maak je dat hondenpootje zo netjes?
    Groetjes laura

Geef een reactie

